همراه غذا مایعات نخورید

برخلاف افراد عادی، به روزه‌دارانی که مبتلا به ناراحتی‌های گوارشی هستند، توصیه می‌شود در حین وعده افطار و سحر از مایعات استفاده نکنند.
دکتر خدیجه رحمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان داشت: افرادی که دچارسوءهاضمه هستند، باید بامشاوره و تحت نظر پزشک اقدام به روزه‌داری کنند و اگر مشکل آنها خیلی حاد نیست با رعایت چند اصل ساده می‌توانند روزه بگیرند.

وی با بیان اینکه این افراد نباید روزه خود را با مایعات باز کنند، افزود: بهتر است برای باز نمودن روزه از یک ماده غذایی خشک مانند نان تست و یا بیسکوئیت استفاده شود و مایعات پس از صرف وعده افطاری و با فاصله از آن مصرف شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه نباید از شیرینی و شکلات برای وعده افطار یا سحر استفاده نمود، گفت: استفاده از مواد غذایی که حاوی قند طبیعی هستند مانند خرما برای وعده افطار و سحر به جای استفاده از زولبیا و بامیه توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه از غذاهای ادویه دار و نفاخ که حجیم هستند، نباید برای وعده‌های افطار و سحر استفاده کرد، اظهار داشت: غذاهای سرخ کرده و حاوی انواع ادویه جات محرک بوده و سیستم گوارشی را دچار اختلال می‌کند، لذا بهتر است از یک وعده غذایی سبک و زود هضم به همراه سبزیجات پخته استفاده نمود.

به گفته دکتر رحمانی بلافاصله پس از صرف غذا نباید خوابید بلکه دو تا سه ساعت فاصله بین صرف وعده غذایی و خواب لازم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.