کله پاچه

کله پاچه یک منبع غذایی بسیار پر کالری است به طوریکه هر 100 گرم کله پاچه 300 کالری دارد.
دکتر خدیجه رحمانی متخصص تغذیه گفت: کله پاچه یک منبع غذایی است که چربی بسیار بالایی دارد و نه تنها غذای مفیدی به شمار نمی رود بلکه بسیار نیز مضر است .تمامی اعضای موجود در یک دست کله پاچه از کالری و چربی زیادی برخوردار است به عنوان مثال چربی موجود در چشم از نوع چربی ترانس است و اصلا مناسب برای بدن نیست.

 مغز نیز کلسترول بسیار بالایی دارد به طوریکه هر یک مغز معدل 8 زرده تخم مرغ کلسترول دارد و کسانی که چربی خون بالایی دارند به هیچ عنوان مجاز به استفاده نیستند.

وی با اشاره به اینکه تنها قسمت های بناگوش ،  زبان  و پاچه دارای گوشت است و باید با میزان واحد گوشت مورد نیاز روزانه تنظیم شود افزود: بر اساس هرم غذایی، زبان معادل 3 واحد گوشت است و نیاز روزانه بدن نیز همان 3 واحد گوشت می باشد در حالیکه در یک دست کله پاچه هم زبان معادل 3 واحد گوشت است و هم اینکه هر پاچه نیز معادل 2 واحد گوشت به حساب می آید بنابراین از نظر میزان واحد گوشت روزانه برای بدن بیشتر می شود.
دکتر رحمانی تصریح کرد: به طور کلی هر 100 گرم کله پاچه حدود 300 کالری دارد بنابراین افرادی که اضافه وزن دارند  یا کسانی که دچار بیماری قلبی هستند و حتی افرادی که کلسترول خونشان بالاست اصلا مجاز به استفاده نیستند. توصیه دیگر اینکه کله پاچه را از بیرون تهیه نکنید بلکه سعی کنید خودتان درست کنید و بگذارید 12 ساعت کامل بپزد و پس از سرد شدن چربی روی آن را کامل جدا کنید.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که هیچ بیماری ندارند و کلسترول پایینی دارند می توانند ماهی یکبار آن را استفاده کنند و چنانچه کله پاچه  را به عنوان وعده صبحانه مصرف می کنند در وعده ناهار باید از یک غذای گیاهی سبک استفاده کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.