غذاهای پر فیبر

فیبرهای غذایی در میوه‌جات، سبزی‌جات، بقولات و دانه‌های کامل یافت می‌شوند که فراهم کننده‌ی ریزمغذی‌ها و ترکیبات غیرمغذی مانند آنتی اکسیدان‌ها، فیتواستروژن‌ها هستند که اهمیت فراوانی برای سلامتی انسان دارند.
فیبرهای غذایی بخشی از گیاهان هستند که توسط آنزیم‌های موجود در دستگاه گوارش انسان قابل هضم نمی‌باشند. فیبرهای غذایی فواید زیادی برای حفظ سلامتی انسان و جلوگیری از بیماری‌ها دارند و به همین جهت امروزه نقش به سزایی در رژیم‌های درمانی و پزشکی ایفا می‌کنند.

** اولین راه برای رسیدن به میزان بالایی از فیبر خوراکی استفاده از غلات است. این مواد شامل ماکارونی ، برنج و نان و ... از بهترین راه های وارد کردن فیبر به داخل بدن است. این مواد را بهتر است به صورت هفته ای حداقل یکبار در رژیم غذایی داشته باشید. غلات بیشترین و بهترین میزان فیبر را در میان دیگر مواد غذایی داراهستند.

** سبزی و میوه های مختلف مانند اسفناج، نخود فرنگی، بروکلی و کاهو را هرکز از یاد نبرید. این سبزی ها خوشمزه در عین حال با فواید فراوان می توانند گزینه های خوبی برای مکمل های غذایی باشند. شما همچنین زمانی بهترین نتیجه را از این خوراکی ها می گیرید که از سبزی در کنار دیگر مواد خوراکی استفاده کنید.

** حبوبات نیز می توانند برای شما بسیار خوب باشند که درمیان همه آن ها بهتر است لوبیا را انتخاب کنید. لوبیا با داشتن میزان زیادی پروتئین می تواند یک غذای کامل باشد پس به هر نحو از آن استفاده کنید. پخته شده، آبپز و ... راه های درست کردن لوبیا برای رسیدن به بالاترین میزان فیبر آن است.

** فیبر را می توانید در تنقلات نیز پیدا کنید. آجیل هایی مانند گردو، بادام و ... از بهترین تنقلات فیبردار  هستند. استفاده روزانه 10 بادام و گردو میتواند نیاز 30 گرمی فیبر روزانه شما را تامین کند. این مقدار را همچنین می توانید با خوردن چند واحد میوه نیز بدست اورید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.