گوشت های مصرفی

گوشت های مصرفی
اکثر ما روزانه از گوشت حیوانات استفاده می‌کنیم. از حدود یک دهه ی قبل در تمام مجلات و روزنامه‌ها و تلویزیون صحبت از مضرات گوشت قرمز مانند افزایش خطر چاقی، سرطان روده و عدم دریافت ویتامین‌های کافی به میان آمده است؛ اما آیا این ویژگی‌ها مخصوص تمام گوشت‌هاست؟
۵ نوع از بدترین گوشت‌ های مصرفی
به گزارش افکارنیوز، باید بدانید برخی از گوشت ها منبع فوق العاده ی پروتئین و آهن هستند در حالی که برخی دیگر صرفا کلسترول، نیترات و مواد چرب به بدن می رسانند. در نتیجه گروه دوم جزو گوشت های مضر حساب می شود. در این مطلب ۵ نوع از بدترین گوشت هایی که مصرف می کنیم را گوشزد خواهیم کرد. لطفا با ما همراه باشید.

گوشت های فرآوری شده


به عقیده ی متخصصان، گوشت های حیوانی فرآوری شده مانند کالباس و غیره حاوی میزان زیادی سدیم هستند و به واسطه ی وجود نیترات محافظت می شوند. بنا به گزارش موسسه ی مطالعات سرطان آمریکا این نوع گوشت ها باعث افزایش خطر سرطان روده می شود. اگر شما عاشق ساندویچ هستید می توانید به جای کالباس داخل آن از گوشت بوقلمون استفاده کنید. می توانید این قبیل گوشت ها را کباب کرده و داخل ساندویچ بگذارید. اگر شما باردار هستید لازم است که اکیدا از مصرف ساندویچ های حاوی گوشت های فراوری شده بپرهیزید. به عقیده ی محققان مصرف این قبیل گوشت ها شما را در معرض باکتری لیستریوز(بیماری مشترک بین انسان و حیوان) قرار می دهد. متاسفانه این بیماری نیز خطر سقط جنین، زایمان پیش از موعد، عفونت و حتی مرگ نوزاد در حین تولد را به همراه دارد.

هات داگ و سوسیس


البته این دو نوع گوشت نیز به خانواده ی گوشت های فراوری شده تعلق دارد اما برای تاکید بیشتر آن را در آیتمی جداگانه قرار داده ایم. چون هات داگ طرفداران ویژه ی خود را دارد. این گوشت ها نیز سرشار از سدیم و نیترات است. علاوه بر این سوسیس و هات داگ حاوی میزان زیادی چربی است. برخی از این محصولات غذایی در هر ۱۰۰ گرم تا ۲۳ گرم چربی دارند که معمولا ۸ گرم آن ها چربی های اشباع شده است. اگر جزو مشتری های دائم این گوشت ها هستید بدانید که چاقی مفرط در انتظارتان است. به عقیده ی محققان در حین پخت، نیترات موجود در این گوشت ها با اسیدآمینه های طبیعی موجود در گوشت ترکیب شده و یک ماده ی سرطان زا تولید می کنند. به زبان ساده تر اینکه هات داگ سرطان را به جان می اندازد.

گوشت های قرمز سرشار از چربی


نیازی نیست که گوشت قرمز را به طور کلی از برنامه ی غذایی تان حذف کنید اما بهتر است که مصرف آن را محدودتر کنید. محققان بعد از یک بررسی ده ساله به این نتیجه رسیده اند افرادی که هر روز گوشت قرمز مصرف می کنند به میزان ۳۰ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

باید بدانید که ناگت مرغ حاوی کمترین میزان مرغ است در عوض تشکیل شده از ترکیبات اشاره شده و نمک می باشد. برخی از ترکیبات این ماده ی غذایی چندش آور بوده و اصلی خوردنی نیستند

دلیل این مرگ و میر نیز اغلب به خاطر ابتلا به بیماری های قلبی یا سرطان است؛ در نتیجه سعی کنید هر روز غذاهایی مانند استیک و کباب و غیره را مصرف نکنید. به عقیده ی محققان موسسه مطالعات سرطان آمریکا باید هر هفته حدود ۵۰۰ گرم گوشت قرمز مصرف شود. توصیه می کنیم در حین خرید گوشت های کم چرب را انتخاب کنید.

ناگت مرغ


با کمال تاسف باید بگوییم ناگت هایی که عاشق شان هستید از چربی، خون، رگ های خونی، عصب، غضروف، چربی و تکه های میکروسکوپی استخوان تشکیل شده اند. باید بدانید که ناگت مرغ حاوی کمترین میزان مرغ است در عوض تشکیل شده از ترکیبات اشاره شده و نمک می باشد. برخی از ترکیبات این ماده ی غذایی چندش آور بوده و اصلی خوردنی نیستند. به عقیده ی متخصصان برخی از ناگت های فروخته شده در فست فودها حاوی مقدار اندکی مرغ، آب، نمک، نشاسته ی ذرت، فسفات سدیم و چاشنی است. متاسفانه این ناگت ها را در میزان زیادی روغن های هیدروژنه سرخ می کنند. ترکیبات مختلفی مانند اسید سیتریک نیز به آن ها اضافه می شود تا تازگی آن ها حفظ شود. با باز کردن بسته بندی و مصرف این مواد غذایی تمام این ترکیبات شیمیایی وارد بدنتان می شود. می دانیم که بچه ها و البته بسیاری از والدین عاشق ناگت مرغ هستند اما توصیه می کنیم قبل از خرید نگاهی به ترکیبات آن بیاندازید. می توانید خودتان در منزل دست به کار شوید و با فیله ی مرغ ناگت درست کنید. کافیست فیله ی مرغ را طعم دار کرده و به آرد سوخاری بزنید و در روغن کم سرخ کرده و یا داخل فر بگذارید تا آماده شوند.

ماهی سرخ کرده


ماهی یکی از بهترین مواد غذایی برای داشتن تغذیه ی سالم بوده و برای سلامتی بسیار مفید است. این ماده ی غذایی به خصوص برای سلامت قلب و مغز مفید است.

در عوض اگر ماهی برای آماده شدن در میزان زیادی روغن غوطه ور شود نباید آن را یک غذای سالم دانست. لطفا ماهی را در فر آماده کرده و یا کباب کنید. سرخ کردن ماهی باعث از بین رفتن مواد مغذی آن می شود.

حرف آخر


شک نکنید که مصرف زیاد گوشت های گفته شده به سلامتی تان رحم نخواهد کرد. البته اگر هر از گاهی مثلا یک ساندویچ کالباس می خورید مشکلی پیش نخواهد آمد. اما اگر هر روز که از سر کار به منزل می آیید به سراغ بسته ی ناگت مرغ یا سوسیس و کالباس می روید بهتر است در این عادت تجدید نظر کرده و تا حد ممکن از گوشت های تازه و ارگانیک استفاده کنید. ماهی های چرب و غیرپرورشی را دریابید. توجه داشته باشید که گوشت های تازه و ارگانیک حاوی پروتئین و مواد مغذی بیشتری هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.