مضرات انداختن پا روی هم

باخواندن این دلایل دیگر پاهای خود را هنگام نشستن روی هم نمی‌اندازید.

مضرات انداختن پاها روی هم هنگام نشستن

مضرات انداختن پاها روی هم هنگام نشستن

مضرات انداختن پاها روی هم هنگام نشستن

باخواندن این دلایل دیگر پاهای خود را هنگام نشستن روی هم نمی‌اندازید.

همه ما به نوعی عادت داریم که هنگام نشستن بر روی مبل یا صندلی پاهای خود را روی هم بیندازیم و عموماً هم به این کار عادت کرده‌ایم اما با دانستن این چهار نکته بهداشتی که کارشناسان بیان کرده‌اند می‌توان از آثار زیان‌بار بلندمدت این کار جلوگیری کرد:

1-  انداختن پاها روی هم موجب گردن درد و کمر درد می‌گردد.

موقع ایستادن و در حالت عادی وزن انسان بر روی دو پایش به‌طور مساوی تقسیم می‌شود، با انداختن پاها روی همدیگر به‌طور ناخودآگاه موجب می‌شود زمانی که ایستاده‌ایم وزنمان را روی یک پا یا با حالتی دورانی تقسیم تعادل و وزن می‌کنیم.

بنا بر یافته‌های متخصصان ارتوپدی این کار باعث کمر درد و گردن درد می‌گردد.

نشستن در حالتی که پاها ضربدری قرار گیرند، می‌تواند باعث چرخش استخوان لگن شود (این استخوان پایه و شاکله نگهداری ستون فقرات و به نوعی کل وزن بدن است) که آن هم یکی از عوامل دیسک کمر است.

2-  انداختن پاها روی هم موجب بروز انسداد در رگ‌های عنکبوتی (رگ واریس) می‌شود.

هیچ‌کس نمی‌خواهد دچار واریس شود، اما با توجه به آمار وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات‌متحده، حدود 55 درصد از زنان و 45 درصد از مردان دچار این بیماری هستند. درحالی‌که عموم متخصصان بر این باور بودند که این بیماری تنها به‌وسیله ژنتیک والدین، مشکلات زمان بارداری، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و ایستاده و یا نشسته ماندن برای مدت زمان طولانی ایجاد می‌شد اما به تازگی یک متخصص قلب و عروق دریافته است که رابطه مستقیمی بین انداختن ضربدری پاها روی هم و این بیماری وجود دارد. این متخصص توضیح می‌دهد که این نوع نشستن باعث انسداد رگ پاها و گشادی آن‌ها و همچنین به‌وسیله بازگشت خون از ناحیه مسدود شده به قلب موجب فشار به قلب نیز می‌شود.

3-  افزایش فشار خون

مطمئناً تعجب کردید اما درست است همان‌طور که بیان شد انداختن ضربدری پاها روی هم با دو عامل فشار خون را موجب می‌شود یکی بازگشت خون مسدود شده در رگ‌ها به قلب و دیگری تلاش بدن با افزایش فشار خون در جهت خون رسانی به پاها و قسمت‌هایی که مسدود شده‌اند؛ و این کار در بلندمدت موجب بروز مشکلاتی در بدن می‌شود که گهگاه جبران ناپذیر می‌شوند.

4-  انسداد رگ‌های عصبی

انداختن ضربدری پاها روی هم علاوه بر قلب و رگ‌ها و فشار خون، بر سیستم عصبی پاها نیز تأثیر منفی گذاشته و موجب بروز اختلال و فشار بر روی عصب پرونئال شود، به یاد داشته باشید که عصب اصلی پاها درست از زیر زانوها عبور می‌کند و طرز غلط نشستن باعث فلج موقت، درد مزمن در ساق پا و کرخت شدن مداوم پاها می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.