نسخه سفید کننده دندان

استفاده از نسخه‌های خانگی مانند مسواک کردن با مخلوط زاج و زردچوبه علاوه بر اینکه ضرر کمتری به دندان ها می‌رساند ، راحت تر و در دسترس ‌تر است.
محمد رضا کمالی پزشک عمومی و کارشناس طب سنتی گفت: نسخه های خانگی و آسان برای سفید شدن و جلا دادن دندان‌ها انواع مختلفی دارد که ساده‌ترین آن له کردن چند عدد توت فرنگی و مالیدن آن قبل از خواب به مدت 5 دقیقه روی دندان‌ها است. 

وی افزود: اگر زردچوبه را با زاج مخلوط کرده و دندان‌ها را با آن مسواک کنیم باعث سفیدی و جلای دندان‌ها خواهد شد. 

کمالی اظهار داشت: در نسخه‌ بعدی این است که 40 گرم پودر مریم گلی را با 40 گرم نمک ید دار مخلوط کرده و چند دقیقه در ظرفی حرارت داده تا کمی به هم بچسبد و پس از سرد شدن آن را بکوبید و روزانه 2 تا 3 بار مسواک را خیس کرده و به این پودر آغشته کرده و به دندان‌ها بمالید. 

وی تصریح کرد: نسخه‌ی بعدی مخلوط 160 گرم پودر نشاسته با 80 گرم پودر دارچین است که با مقداری عرق بادرنجبویه بصورت خمیر در آوریم و پس از غذا دندان ها را با آن مسواک می‌زنیم. 

وی راجع به سفید شدن دندان‌ها با کف دریا گفت: اگر 20 گرم کف دریا را در یک لیوان سرکه ریخته و در ظرف بزرگی بریزیم چون مخلوط این دو تولید گاز می‌کند شستشوی روزانه سه بار با این محلول باعث سفید شدن و جلا دادن به دندان‌ها می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.