ترک های پا

با این روش های طبیعی "ترک های پا " خیلی سریع بهبود می یابد

  پاک کردن پوست از سلول های مرده اولین نکته مهم برای حفظ سلامت پاشنه پاهاست زیرا در این صورت هر نوع کرم یا دارویی بهتر جذب پوست می شود.

ترک های پاشنه پا علامتی مشخص از کمبود آب بدن و بی توجهی به سلامت پاهاست. عوامل متعددی در بروز این مشکل دخیل هستند اما به طور کلی، در نتیجه استفاده از صندل یا راه رفتن با پای برهنه ایجاد می شود.

این بیماری با تغییر در لایه سطحی پوست ایجاد می شود و با درد شدیدی همراه است. مانند بسیاری از بیماری های پا، تا زمانی که آسیب ها به طور جدی بروز نکنند و با علائم مختلفی همراه نباشند افراد توجهی به سلامت پاها ندارند.

اما خوشبختانه درمان های طبیعی برای بهبود این بیماری وجود دارد تا کیفیت زندگی و زیبایی پاها تحت تاثیر قرار نگیرد.

  •  شستشوی پاها

هر شب قبل از خواب، پاها را به مدت حدود 20 دقیقه در آب گرم بگذارید و با سنگ پا ماساژ  دهید البته مراقب باشید که قسمت های ترک خوردن آسیب نبیند. پاک کردن سلول های مرده عالی است زیرا آنها عامل سفتی و خشکی قسمت های آسیب دیده هستند. پس از آبکشی پاها، کرم مرطوب کننده مناسب بزنید و جوراب بپوشید. این درمان باید هر روز تکرار شود تا نتیجه مطلوب به دست آید. حتی در صورت سلامت پاها نیز این روش منظم توصیه می شود زیرا تاثیر پیشگیرانه دارد.

  • کرم آووکادو و موز

عملکرد این کرم نرم کردن پوست بیمار است تا با سفتی و خشکی ناشی از ترک ها مقابله شود. 1 عدد آووکادو رسیده را با 1 عدد موز رسیده را کاملا له کنید تا به شکل خمیری درآید و سپس روی پاشنه پاها بمالید. پاها را با کاغذ نازکی به مدت 30 دقیقه بپوشانید و زمانی که کاغذ به پاها چسبید آنها را با آب بشویید. این درمان را هر روز یا حداقل 3 بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه مورد انتظار به دست ‌آید.

  • پاکسازی با  لیمو

این روش مانند یک پاک کننده طبیعی برای از بین بردن سلول های مرده عمل می کند و قرمزی پوست را تسکین می دهد. البته نباید روی ترک های خیلی عمیق استفاده شود زیرا سوزش شدیدی به همراه دارد.

4/1 فنجان شکر را با آب یک عدد لیمو به شکل خمیری در آورید، پس از مرطوب کردن پاها خمیر را روی قسمت های آسیب دیده بگذارید و با حرکات چرخشی آرام ماساژ دهید. بگذارید 10 دقیقه روی پاها بماند و سپس با آب ولرم آب بکشید. این درمان را 2 بار در هفته تکرار کنید تا تاثیر آن مشخص شود.

  • روغن نارگیل

این ماده طبیعی فواید متعددی برای مراقبت از پوست به خصوص پاها دارد. روغن نارگیل قدرت آنتی باکتری قوی دارد که به مقابله با قارچ ها و باکتری ها که عامل بوی بد هستند مقابله می کند. به کمک خواص رطوبت رسانی پوست، روش عالی برای تسکین پاشنه است،  پوست را ترمیم می کند و پینه ها را از بین می برد.

مقدار مناسبی روغن نارگیل را روی قسمت های آسیب دیده بگذارید و تا زمانی که کاملا جذب پوست شود به خوبی ماساژ دهید. بهتر است این کار دو بار در روز تکرار شود.

  • کره کاکائو

کره کاکائو برای مراقبت از پوست معروف است زیرا خشکی پوست را تسکین می دهد. پاشنه های خشک پا را هر شب قبل از خواب با این کره ماساژ دهید.

توصیه هایی برای بهبود ترک های پاشنه

همه این توصیه ها برای بهبود ترک های پا بسیار مفید هستند البته به شرط اینکه به طور مرتب انجام شود. با این حال، تاثیر آنها به مراقبت از پاها و سلامتی آنها وابسته است.

  • نظافت پاها را همیشه حفظ کنید.
  • پس از یک روز پرمشغله پاها را در آب ولرم بگذارید.
  • مراقبت های رطو رسانی و پاکسازی مرتب پاها را فراموش نکنید.
  • از پوشیدن کفش های خیلی تنگ و قرار گرفتن پاها در محیط آلوده بپرهیزید.
  • مدت خیلی طولانی با پای برهنه راه نروید.
  • پس از حمام پاها را با کرم مرطوب کننده ماساژ دهید و پودر تالک آنتی باکتری بزنید تا از بروز قارچ جلوگیری شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.