هشدار در استفاده از ظروف یکبار مصرف

از ظروف یکبارمصرف بی رنگ وشفاف استفاده نشود.
هشدار نسبت به استفاده از ظروف یکبار مصرف بی رنگ وشفاف
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: با وجود توصیه‌های مکرر کارشناسان و متخصصان بهداشت در خصوص زیان‌ آور بودن استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف، استفاده از این ظروف بسیار متداول شده است و هنگام پخش غذای نذری به‌ خصوص در ماه محرم و صفر، آبمیوه و بستنی ‌فروشی‌ها، ساندویچ فروشی‌ها، رستوران‌ها و حتی ادارات و دانشگاه‌ها نیز به ‌وفور از این ظروف استفاده می‌کنند.
مهرداد شریفی بابیان اینکه اگر به گذشته نگاهی بیاندازیم و از ظروفی که قبلا استفاده می شد با اولویت ظروف شیشه ای و پیرکس، ظروف استیل و چینی های لعابدار، ظروف روی و... استفاده نماییم به سلامت خود کمک شایانی انجام داده ایم افزود: ظروف یکبار مصرف بی‌رنگ و شفاف تنها برای غذاها و نوشیدنی‌های سرد مناسب است و نباید مواد خوراکی داغ در آن‌ها ریخته شود.

وی گفت:در هنگام استفاده از ظروف رنگی باید احتیاط بیشتری شود زیرا جنس ظروف طوری است که توانایی نگهداری رنگ را ندارد و با تماس با آب و غذای داغ رنگ موجود حل می‌شود و یک لایه از آن وارد غذا می‌شود.
رئیس مرکز بهداشت شرق اهوازتصریح کرد: ظروف یکبار مصرف گیاهی و خوردنی که این روزها بسیار تبلیغ می‌شود، از نشاسته ذرت و گندم تهیه می‌شوند، اگر چه کمی گران‌تر از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی هستند، اما نه ‌تنها مواد سمی و شیمیایی ندارند بلکه طی چندین ماه در خاک تجزیه شده و مضرات ظروف یکبار مصرف بازیافتی را ندارد و نیز قابل تجزیه در محیط هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.