خانه داری

نکته های ریز خانه داری

نکته های ریز خانه داری

 

 

برخی از وسایل خانه به ظاهر تمیز هستند اما با کمی دقت متوجه می شوید که چه غفلتی کرده اید. گلدان ها، تلفن، سطل زباله ،پرده حمام، ماشین ظرفشویی و... نیز نیاز به مراقبت و تمیز کردن دارند.


۱)
هنگام نظافت خانه به همه وسایل توجه داشته باشید، به خصوص وسایلی را تمیز کنید که فکر نمی کنید نیاز به تمیز کردن داشته باشند. مثلاً گلدان مصنوعی ای که به نظر شما تمیز است، می تواند آنقدر گرد و خاک در خودش ذخیره کرده باشد که برایتان ایجاد حساسیت کند.


۲)
تمیز کردن تلفن را از یاد نبرید چرا که محققان دریافته اند گوشی تلفن می تواند سبب انتقال ویروس یا باکتری شود؛ و همین عوامل بیماری زا با لب های شما برخورد می کنند و در نهایت به دهانتان راه می یابند.


۳) نظافت سطل زباله به ویژه سطل های آشپزخانه و دستشویی نیز اهمیت بسیاری دارند. به این نکته توجه داشته باشید خالی کردن زباله به معنای تمیز شدن سطل آن نیست، پس نیاز است تا خود سطل نیز هر از گاهی کاملاً شسته و عاری از آلودگی شود.


۴) پرده حمام نیز نیاز به نظافت دارد. چرا که پرده ها در فضای مرطوب قرار دارند و بیشتر اوقات نمناک هستند، از این رو می توانند به محل خوبی برای رشد میکروب بدل شوند.


۵) اگر در خانه تان ماشین ظرفشویی دارید، نظافت آن را از یاد نبرید. این وسیله نیاز دارد که هر چند وقت یک بار کاملاً شسته، جرم زدایی شده و ضدعفونی شود.


۶) یکی دیگر از لوازم برقی که بیشتر خانم ها با آن مشکل دارند مایکروویو است. برای تمیز کردن این وسیله، نیمی از یک لیموترش بزرگ را در کاسه ای آب قرار دهید و بگذارید پنج تا ده دقیقه (بسته به میزان کثیفی دستگاه) در مایکروویو بجوشد. بخار لیمو باعث تبخیر لکه های چرب می شود و بوی بد را از میان می برد. دست آخر با یک دستمال کتانی خشک دستگاه را تمیز کنید.


۷) مبلمان خانه را حتماً گردگیری کنید چون یک ضربه آهسته به مبل می تواند ذرات گرد و غبار را به هوای خانه انتقال دهد و برای تنفس مشکل ساز شود.


۸) از بالش و لحاف خانه هم غافل نشوید. هر چند وقت یک بار آن ها را بشویید و در صورت امکان در معرض نور خورشید و هوای آزاد قرار دهید.


۹) ظروف دکوری را گردگیری کنید تا از انباشته شدن گرد و خاک که می تواند تولید حساسیت کند پیشگیری نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.