فست فود و حافظه

رژیم غذایی غربی مانند فست فودها خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش و نوعی رژیم غذایی هندی از مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری می کند.
 بسیاری از دانشمندان بر این باورند که چربی بالا محصولات لبنی، شیرینی های خامه ای و گوشت قرمز که در اکثر رژیم های غذایی غربی وجود دارد خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می دهد.
نوعی رژیم غذایی سنتی در بخشی از هند وجود دارد که مصرف کنندگان آن بسیار کم و یا به ندرت به آلزایمر مبتلا می شوند البته دانشمندان بر این باورند که رژیم غذایی مدیترانه ای هم می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را نسبت به رژیم غذایی غربی تا نصف کاهش دهد.
در رژیم غذایی سنتی هند میزان بالایی از سبزیجات، ماهی، غلات کامل، حبوبات و غذاهای کم چرب وجود دارد که یک وعده غذایی آن ها را تشکیل می دهند. با توجه به مطالعات انجام شده این غذاها در کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مربوط به سن مانند آلزایمر و حتی زوال عقل بسیار مفید است.
در یک مطالعه اخیر به دنبال افزایش میزان شیوع بیماری آلزایمر رژیم غذایی و سبک زندگی تعدادی از کشورها از جمله مغولستان، کره، نیجریه، برزیل، سری لانکا، کوبا، شیلی، ایالات متحده و مصر در طی یک دوره 15 ساله مورد بررسی قرار گرفت.
یافته های حاصل از این مطالعه نشان داد که نرخ شیوع به آلزایمر در ایالات متحده بالاتر از همه کشورها ذکر شده که یکی از مهمترین عوامل آن میزان مصرف بالای غذاهای فراوری شده و فست فود در این کشور است .
محققان دریافتند که برای جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری آلزایمر باید مصرف مواد غذایی فرآوری شده و تصفیه شده مصنوعی و گوشت قرمز را کاهش داد. 
همچنین با کاهش مصرف این موادغذایی در رژیم روزانه می توان از بروز بیماری های بسیاری مانند مشکلات کلیه، دیابت نوع دوم، سکته مغزی و سرطان جلوگیری کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.