آش انار

در این شب سرد زمستانی بهتر است با پختن یک آش خوشمزه فضای دورهمی شب یلدا را گرم‌تر کنید.
  یلدا یکی از شب‌های خاص ایرانیان است که باید برای آن برنامه‌های خاصی در نظر گرفته شود. شام شب یلدا نیز باید متفاوت بوده و با مزه‌ای یلدایی پخته شود. در این شب سرد زمستانی بهتر است با پختن یک آش خوشمزه و گرم فضای دورهمی این شب به یاد ماندنی را گرم‌تر کنید.

خوردن آش انار در شب یلدا فرموش نشود

آش در میان انواع غذاهای ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد؛ مخصوصا اگر یکی از چندین غذای محلی و سنتی شیرازی‌ها باشد. آش انار یکی از غذاهای بسیار لذیذ و خوش طعم شیرازی است که می‌تواند بهترین انتخاب برای شب یلدا باشد.

خوردن آش انار در شب یلدا فرموش نشود 

آماده سازی: ۳۰ دقیقه – مدت انتظار: ۲ ساعت – مجموعاً: ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه
مواد اولیه برای تهیه آش انار: برای ۶ نفر
برنج ۲۵۰ گرم
لپه ۱۵۰ گرم
پیاز 3 عدد
چغندر نیم کیلو
نعنا (سبزی خشک نشده) ۲۵۰ گرم
نعنا (خشک) ۱ قاشق سوپخوری
رب انار ۱۰۰ گرم
روغن ۱۰۰ گرم
زردچوبه ۲ قاشق مرباخوری
آب ۸ پیمانه
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
 آش انار یه آش بسیار خوش طعم و اصیل ایرانیه .این آش در اکثر مناطق ایران استفاده میشه اما بیشتر این آش به گیلان نسبت داده میشه.
 
خوردن آش انار در شب یلدا فرموش نشود 

طرز تهیه آش انار:
ابتدا لپه را بشویید و آن را به همراه ۸ پپیمانه آب روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و پس از آن اجازه دهید با حرارت ملایم خوب بپزد. چغندرها را پس از شستن و پوست گرفتن به اندازه دلخواه خرد کنید و داخل ظرفی آبپز کنید.
در ظرفی پیازها را کمی درشت تر از حد معمول خرد کنید و با روغن خوب سرخ کنید و نیمی از آن را بردارید و به بقیه آن رب نار زردچوبه و نمک را اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس برنج و نعنا و فلفل را به آن اضافه کرده و مقداری تفت دهید و آن را به لپه نیم پز اضافه کنید.
پس از مدتی که آش تقریبا پخته شد چغندر ها را از آبکش رد کنید و آنها را به آش اضافه کنید و اجازه دهید مواد با هم بجوشند .سپس آنها را برای سرو آماده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.