دمپختک

آموزش درست کردن دمپختک

آموزش درست کردن دمپختک

 

مواد لازم برای دمپختک نخود:

برنج   ۲ و نیم پیمانه
پیاز  ۱عدد 
گوشت خورشی   ۳۰۰ گرم تا۴۰۰ گرم
فلفل سیاه و قرمز زرچوبه  به مقدار لازم 
چوب دارچین هل و زعفران پودر لیمو عمانی به مقدار لازم
نخود ۱ پیمانه
ترخون خشک ۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه دمپختک نخود :

ابتدا دو و نیم پیمانه برنج را شستم و با نمک خیس کردم به مدت زمان یک ساعت کنار گذاشتم. پیاز را خرد کرده همراه گوشت با کمی روغن مایع وکره تفت دادم ادویه شامل زردچوبه یک قاشق چای خوری، فلفل سیاه و فلفل قرمز دوست داشتید می توانید نریزید. هل، درسته و چوب دارچین، یک قاشق غذاخوری زعفران دم کشیده تمام مواد را با هم مخلوط می کنیم. نخود آبگوشتی یک استکان خیس خورده، بعد آبجوش شش لیوان اضافه کردم. در قابلمه را گذاشتم و می گذاریم روی حرارت متوسط تا کاملا گوشت جا بیفتد و بپزد. و در آخر دو لیوان آب داشته باشد. اندازه یک قاشق غذاخوری رب گوجه اضافه کردم.

 

وقتی گوشت پخته شد. کمی نمک، پودر لیمو عمانی یک قاشق غذاخوری، که پودر لیمو را خودم درست کردم. (لیمو را شکستم و مغز وسط آن را درآوردم و داخل سینی ریختم وقتی خشک شد آسیاب کردم) می توانید همین طوری هم داخل غذاتان اضافه کنید بعد آب برنجی که شستم دور ریختم. و آبگوشتی که پخته شده به برنج اضافه کردم همراه با یک قاشق غذاخوری ترخون خشک، گذاشتم روی گاز تا دم بکشد. مدت زمان ۴۰ دقیقه در آخر یک پلو خوشمزه با یک طعم عالی دارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.