روستای سقالکسار

دریاچه سقالکسار | تماشای عجیب ترین ها در روستای سقالکسار!


ریزش باران و جاری شدن آن در سطح زمین و همچنین آب هایی که از چشمه ساران جاری می شود آب دریاچه سد سقالکسار را تشکیل می دهد . این دریاچه در بین راه آقا سید شریف تا جیرده در 1 کیلومتری جنوب شهر رشت واقع شده است. دریاچه سقالکسار نسبت به دریاچه های دیگر دارای مساحت بیشتری می باشد و تقریبا 15 هکتار از زمین را در برگرفته است . این دریاچه در روستا سقالکسار واقع شده است. سقالکسار به معنی محل آب خوردن می باشد. در زمانی دور که ما درگیری این زندگی ماشینی نشده بودیم پرندگان زیادی را می توانستیم در اکثر نقاط کشور و علی الخصوص در روستاها و کنار آبگیرها مشاهده کنیم. این روستا نیز از آن جهت که در گذشته های دور پرندگانی مانند سار و لک به این روستا کوچ می کرده و از چشمه های بسیار زیبایی که در این منطقه بوده سیراب می شده است به این نام نامیده شده است. دریاچه سقالکسار به طول 600 و عرض 500 متر در ارتفاع از سطح دریا قرار گرفته است، سفر به سقالکسار میتواند یکی از بهترین انتخاب های ایرانگردی شما باشد.

دریاچه سقالکسار روستای سقالکسار!

 سفر به سقالکسار

روستای سقالکسار یک ویژگی مهم دارد و آن این است که این روستا همیشه تمیز است و هیچ زباله ای را نمی توان در اطراف دید. علتش این است که شورای اسلامی روستا طرحی را اجرا نموده مبنی بر این که گردشگرانی که می خواهند وارد روستا شوند و از زیبایی های روستا سقالکسار رشت استفاده کنند باید سه هزار تومان ورودی بپردازند و به گردشگران در بدو ورود یک کیسه زباله داده می شود که آشغال ها را در آن بریزند که این پول صرف پاکیزه نگه داشتن و عمران و آبادانی روستا سقالکسار می شود. جالب است بدانید که اگر گردشگری کیسه زباله را به متصدی مربوطه تحویل بدهد از پولی که در بدو ورود داده بودند دو هزار تومان به آنها برگردانده می شود بیشتر مردم این روستا شغلشان کشاورزی بوده است، زراعت برنج، پرورش ماهی های قرمز و گوشتی و... نیز امروزه در روستا سقالکسار رشت توسط مردم انجام می شود. روستا سقالکسار جزو روستاهای دهستان لاکان رشت می باشد .

دریاچه سقالکسار

دسترسی به روستا

برای این که به این روستا بکر و تماشایی سفر کنید می توانید از جاده قزوین به رشت بعد از گذشتن از پلیس راه و عبور از تقاطع روگذر به فومن به این روستا بروید و یا این که بعد از بقعه آقا سید شریف در 10 کیلومتری جاده جیرده به این روستا سفر نمایید و از دریاچه سقالکسار دیدن کنید .

دریاچه سقالکسار روستای سقالکسار!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.