نقاشی های دوران غار نشینی

نقاشی های دوران غار نشینی | 10 غارنگاره شگفت انگیز ماقبل تاریخ

نقاشی های دوران غار نشینی و نقاشی هایی که از ماقبل تاریخ برجای مانده و مربوط به هزاران سال پیش است، می تواند اطلاعات خوبی از مردم آن زمان، محیط و نوع زندگی شان در اختیار ما قرار دهد. این نقاشی ها و غارنگاره ها با ابزارهای اولیه ترسیم شده و اغلب بر روی دیواره های غارها دیده می شود. قدیمی ترین این نقاشی ها به حدود 32000 سال پیش برمی گردد. در این بخش قصد داریم شگفت انگیزترین و خاص ترین نقاشی غارها را به شما عزیزان معرفی کنیم. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

نقاشی تاریخی

 غار دست ها در آرژانتین

یکی از شگفت انگیزترین و جالب ترین نقاشی غارها، نقاشی دست انسان هاست. این غار در استان سانتا کروز آرژانتین واقع شده و نقاشی های دیگری از قبیل تصاویر حیوانات و صحنه هایی از جشن های شکار نیز در آن دیده می شود. دست هایی که بر روی دیواره های این غار طراحی شده اند اغلب دست چپ را نشان می دهند. این گونه به نظر می رسد که افرادی که آن ها را نقاشی کرده اند راست دست بوده و اسپری را با دست راست خود گرفته و تصویر دست چپ خود را بر روی دیواره ی غار انداخته اند. محققان قدمت این نقاشی ها  3000 تا 9000  سال قبل تخمین زده اند.

 غار

 غار دست ها در آرژانتین

 غار دست ها

غار آلتامیرا در  اسپانیا

نقاشی های غار آلتامیرا (Altamira) را می توان جزو بهترین نقاشی غارها دانست. رنگ های زنده ی به کار رفته در کار و جزئیات و نقش های پیچیده ی این نقاشی ها چنان است که باعث شک جامعه هنری شده و آن را جعلی خوانده بودند. اثر هنری غار آلتامیرا در نیمه ی دوم قرن نوزدهم توسط Marcelino Sanz de Sautuola  کشف شده و اعتبار و اصل بودن آن نیز در سال 1902 تایید گردید. قدمت این نقاشی ها را بین 14000 تا 18500 سال پیش برآورد کرده اند.

غار آلتامیرا

 آلتامیرا در اسپانیا

اسپانیا

لاس گال در سومالی

از نقاشی های دوران غار نشینی ، نقاشی های  لاس گاس (Laas Gaal) در سومالی است که، بهترین نقاشی های شناخته شده و حفاظت شده ی کل قاره ی  آفریقا می باشند. این نقاشی غارها که بر روی صخره ها و برخی غارها انجام شده اند،  دارای قدمتی در حدود 5000 تا 11000 سال پیش هستند. رنگ های متمایز و خطوط روشن  کارشده در این غارنگاره آن ها را از سایر نقاشی غارها متفاوت ساخته است.

لاس گال در سومالی

 سومالی

لاس گال در

پناهگاه های سنگی بیمبتکا در هند

بیمبتکا (Bhimbetka) واقع در هند مرکزی شامل 600 پناهگاه سنگی است. در این مجموعه نقاشی هایی از حیواناتی مانند ببر، شیر و تمساح دیده می شود که اغلب با رنگ های سفید و قرمز کشیده شده اند.  قدمت  غارنگاره این منطقه در حدود 12000 سال پیش تخمین زده شده است.

پناهگاه های سنگی بیمبتکا در هند

پناهگاه های سنگی بیمبتکا

 بیمبتکا در هند

غار لاسکو در فرانسه

یکی دیگر از شگفت انگیز ترین نقاشی های غاری، بر روی دیواره های غار لاسکو (Lascaux) در فرانسه یافت شده که بر اساس گفته محققان قدمت آن بالغ بر 17000 سال پیش می باشد. این نقاشی ها بر روی دیواره های داخلی غار و در فاصله زیادی از دهانه ی غار کشیده شده اند به طوری که برای این کار استفاده از نور طبیعی ممکن نبود. دولت فرانسه برای حفاظت و جلوگیری از آسیب به این نقاشی ها، بازدید آن را برای عموم ممنوع کرده و فقط افراد خاص می توانند از آن ها دیدن کنند. برای استفاده و تماشای سایر مردم کپی هایی از این نقاشی ها تهیه و به معرض نمایش گذاشته شده است.

غار لاسکو در فرانسه

غار لاسکو

غار لاسکو فرانسه

سررا دا کپیوارا در برزیل

نقاشی های انجام شده بر روی دیواره ی غارهای پارک ملی سررا دا کپیوارا (Serra da Capivara) را می توان قدیمی ترین غارنگاره دانست. این نقاشی ها حدود 25000 سال قدمت داشته و شامل تصاویری از حیوانات و درختان می باشند. نقاشی های کشیده شده در این غارها جزییات دقیقی از صحنه های جشن های شکار و آیین های مردم آن زمان را به تصویر کشیده اند.

سررا دا کپیوارا در برزیل

برزیل

سررا دا کپیوارا

تدرآرت آکاکوس در لیبی

تدرآرت آکاکوس (Tadrart Acacus) مجموعه ای خاص از غارنگاره های قدیمی است که محققان قدمت آن را بین 12000 سال قبل از میلاد مسیح تا سال 100 میلادی تخمین زده اند. این نقاشی ها حاوی تصاویری از گونه های مختلف جانوری می باشد. همچنین نقاشی هایی از درختان و گیاهان سبز و دریاچه ها دیده می شود که بیانگر سرسبز بودن و پرآب بودن کویر صاحارا در آن زمان می باشد.

تدرآرت آکاکوس در لیبی

 لیبی

تدرآرت آکاکوس

اوبیر  در استرالیا

اوبیر (Ubirr) در پارک ملی کاکادو (Kakadu) مجموعه ای دیگر از این غارنگاره های قدیمی است که بر روی تخته سنگ های پارک دیده می شود.  قدیمی ترین نقاشی های این مجموعه مربوط به 20000 سال پیش می باشد. در این نقاشی ها علاوه بر تصاویر حیوانات، استخوان ها و اسکلت آن ها نیز دیده می شود.

اوبیر در استرالیا

استرالیا

غار استرالیا

غار ماگورا در بلغارستان

قدمت غارنگاره های غار ماگورا (Magura)  به 4000 تا 8000  سال پیش برمی گردد. برای کشیدن این نقاشی ها از مدفوع خفاش استفاده شده و تصاویری از حیوانات محلی آن منطقه و همچنین صحنه هایی از جشن های شکار به نمایش گذاشته شده است.

غار ماگورا در بلغارستان

غار ماگورا

بلغارستان

غار شووت در  فرانسه

آثار هنری موجود در غار شووت (Chauvet)  در سال 1994 کشف شد. در این غارنگاره ها تصاویری از حیواناتی مانند ماموت، شیر، خرس و کرگدن دیده می شود. قدمت این غارنگاره ها به 32000 سال قبل بر می گردد و جزو قدیمی ترین نقاشی های ما قبل تاریخ می باشد.

غار شووت در فرانسه

 فرانسه

غار شووت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.