حقوق بازنشستگان کفایت نمی‌کند

  حقوق بازنشستگان کفایت نمی‌کند
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بازنشستگان مرتبا اظهار می کنند که وضعیت شان مناسب نیست، گفت: پولی که به بازنشستگان پرداخت می شود، کفایت نمی‌کند البته حق دارند و بودجه آن ها باید از صندوق های بازنشستگی پرداخت شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی در ششمین همایش ملی نقش پژوهش در فرآیند قانونگذاری، با اشاره به اینکه بازنشستگان مرتبا اظهار می کنند که وضعیت شان مناسب نیست، گفت: پولی که به بازنشستگان پرداخت می شود کفایت نمی‌کند؛ البته حق دارند و بودجه آن ها باید از صندوق های بازنشستگی پرداخت شود که متاسفانه صندوق های بازنشستگی آمادگی و استعداد این پرداخت را ندارند.
وی افزود: بنابراین در بودجه باید برای آن ها منابع در نظر گرفته شود و اگر به بودجه سال ۹۷ نگریسته شود مبالغ بسیار بالایی برای بازنشستگان و صندوق های بازنشستگی در نظر گرفته شده است زیرا صندوق های بازنشستگی ظرفیت آن را ندارند و باید در بودجه منابع آن ها تامین شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همانگونه که به شاغلان منابع تخصیص می یابد، باید به بازنشستگان نیز اختصاص یابد که این روند رو به صعود است.
لاریجانی با بیان اینکه مسائل دیگری همانند محیط زیست، غبار و آلودگی هوا به سرمایه گذاری جدید نیاز دارد، افزود: گره های مختلف دیگری در کشور وجود دارد که به یکدیگر تنیده است.
وی با بیان اینکه مرکز پژوهش ها جزواتی در تحلیل مشکلات کشور ارائه می دهد، افزود: بنده غالبا این جزوات را مطالعه می کنم که مفید و عالمانه هستند و نمایندگان از آن استفاده می کنند که گاهی پیشنهاداتی نیز در این جزوات مطرح می شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فرض می شود که مرکز پژوهش ها موضوع تامین اجتماعی بررسی می شود و اظهار می شود که اینگونه تصمیمات در دولت و مجلس در این حوزه اتخاذ نشود یا این منابع در این حوزه تامین شود که بیان این موضوع به این صورت کلی است و باید اظهار شود که چگونه این کار انجام شود یعنی اینکه چگونه مجلس و دولت اینگونه تصمیمات را اتخاذ نکنند یا اینکه این اقدامات عملیاتی شود برای اینکه مشکل طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت رفع شود.
لاریجانی با بیان اینکه موضوع مهم دیگری را که باید به آن توجه شود وضعیت اقتصادی درونی کشور دانست و گفت: کشور با چالش های متعدد اقتصادی روبه رو است که برخی از آن ها مزمن بوده و مربوط به چند دوره است و نکته مهم این بوده که این چالش ها به گونه ای به یکدیگر تنیده شده که حل تک موردی آن ها حلال مشکلات کشور نیست و باید در یک حوزه پهن تری آن ها را مورد توجه قرار داد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات عمده کشور مساله بودجه کشور است، تاکید کرد: تمام منابعی که از نفت، مالیات و سایر موارد تهیه می شود در نهایت حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می شود که بودجه جاری کشور نیز در همین حدود است.
رئیس قوه مقننه اضافه کرد: آموزش و پرورش باید هزینه یک میلیون معلم و سایر کارمندهای خود را پرداخت کند؛ از سوی دیگر طرح سلامت وجود دارد که باید بودجه سنگینی به این منظور اختصاص یابد و همچنین از سوی دیگر وزارت علوم و نیروهای مسلح و غیره وجود دارند که بودجه خاص خود را نیاز دارند، البته کنار این هزینه ها مسائل دیگری وجود دارد.
لاریجانی با بیان اینکه روش هایی برای تامین منابع وجود دارد که باید دقیقا مشخص شود که منظور کدام منابع است، ادامه داد: گاهی دیده می شود که کارهای خوبی در مرکز پژوهش ها انجام می شود اما در تحقق آن التفات کامل انجام نمی شود که این موضوع مهم به عنوان یک تحقیق می ماند.
وی با بیان اینکه مرکز پژوهش ها باید با بخش خصوصی و اتاق بازرگانی جلساتی برگزار کند تا شرایط آن ها در حوزه بانکی، مالیات و تامین اجتماعی به درستی درک شود، خاطرنشان کرد: تا زمانی که تولید فعال نشود و صادرات راه نیفتد شرایط برای کسب ثروت فراهم نمی شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.