سن تنها یک عدد است

در دوران پیشکسوتی(بازنشستگی) سن تنها یک عدد است.

در دوران پیشکسوتی(بازنشستگی) سن تنها یک عدد است.
سن تنها یک عدد است، این را نه اینکه تنها من بگویم،بلکه بسیاری از افرادی که حتی تا سنین بالا هم اجازه خطاب کردن آنها، به نام پیرمرد، یا کهنسال را نمی دهندو هنوز هم هم پای بسیاری از جوانان در میدان های مختلف، خود نمائی مینمایند، با تمام وجود فریاد می زنند.

              

با تعدادی از عزیزان پیشکسوت(بازنشسته) که ملاقات می نمایم و در کلاس ها شرکت می نمایند، زمانی که ازوضعیت جسمی و روحی آنها پرسش می شود، با بیان اینکه دیگر سن آنها بالا رفته و باید مرتب منتظر مسائل وبیماری های مختلف باشند، اعلام می نمایند که بسیاری ازبیماری ها به سر وقت آنها رفته و آنها را درگیر خودشان نموده است.


چه تفاوتی است مابین آنهائی که حتی با سنین بالا، هنوزهم بدون اینکه از عدد سن خودشان واهمه داشته باشند وآن را نمادی برای افسردگی، بیماری و یا … بدانند، ازآن تنها به عنوان یک عدد نشان دهنده سالهای عمر خود یاد می نمایند و کسانی که این عدد، را بارها و بارها درذهن خود مرور نموده و با افزایش هر یک رقم بر آن،خود را برای دریافت بیماری های بیشتر و افسردگی بیشتر آماده می نمایند؟ما در این مقاله در این خصوص بحث و بررسی می نمائیم.



سن ملاک سلامتی و شادابی نیست؟

 بله سن تنها شاخص سلامتی و شادابی نیست، چه بسیارافرادی که در سنین نوجوانی، جوانی و میان سالی دچارانواع و اقسام بیماری ها و مسائل و مشکلات گردیدند وچه بسیار گنجینه های نیروی انسانی که علیرغم بالا رفتن عدد سن آنها، همچنان به فعالیت و کار تلاش خود بی وقفه ادامه می دهند که از آن جمله می توان به : 



 استاد ورزش محله ما(استاد شیرازی) که هم اکنون با داشتن حداقل ۸۵ سال، هنوز هم بسیاری از جوانان نمی توانند همپای او دور پارک بدوند و یا در استخرهمراه او شنا نمایند.
 

سن یک عدد است 6 

 پدر بزرگواری که در حال حاضر با داشتن حداقل ۱۱۰ سال، هنوز هم برای رفتن به شکار، به دنبال گرفتن مجوزهای مربوطه از مراجع مربوطه می باشد.
 

سن یک عدد است 9 

مادر بزرگواری که با داشتن عدد ۱۰۰ درآلبوم سن خود، هنوز هم درخواست اجاره سالنی جهت خیاطی و آموزش این هنر به دیگر جوانان جویای کار دارد.

 

 سن یک عدد است 7

 
یا پدری دیگر که با وجود داشتن ۹۰ سال، هنوزکیلومترها پیاده روی میکند، علیرغم اینکه بر اساس گفته خودش، دکتر بعد از ۹۰ سال، او را ۴۰ روز خانه نشین کرده بود.
 

 سن یک عدد است 8


 آقای حسن مرادی نقاش ۸۱ ساله محله پیروزی این روزها مشغول توضیح آثارش به هم‌محله‌ای‌هایی است که برای تماشای نقاشی‌هایش به سرای محله مراجعه می‌کنند. با شور و شوقی که از سن و سالش بعید به نظرمی‌رسد پا به پای جوان‌ها پای تابلو‌ها می‌آید و با صبر وحوصله توضیح می‌دهد که برای کشیدن و طبیعت‌سازی ازمنظره به نقش کشیده در میان قاب‌ها از چه موادی استفاده کرده است.
 

سن یک عدد است 5 

همچنین مربی تیم فوتبال پرسپولیس آقای برانکوایوانکوویچ که به تازگی تولد ۶۳ سالگی خود را جشن گرفته است، هنوز هم به خوبی در زمین فوتبال به میدان می رود.
 

سن یک عدد است 1 

و از نمونه های خارجی نیز به موارد ذیل اشاره نمودهر چند که مشت نمونه خروار است:


کازیوشی میورا مهاجم نامدار فوتبال ژاپن درحالی که تولد پنجاه سالگی اش را به تازگی جشن گرفته بود در بازی تیم های یوکوهاما و ماتسوما یاماگا به میدان رفت.  فصل گذشته در حالی که ۴۹ سال و سه ماه و۲۴ روز سن داشت مقابل گیفو گلزنی کرد و دوباره رکورد خود در این زمینه را بهبود بخشید.

سن یک عدد است 3
 فیلیپ دوماس ۶۰ ساله شانسی برای رسیدن به آرزوی دیرینه اش ، مدلینگ دارد؟؟ کسی شانس زیادی برای او قائل نبود اما فیلیپ ، مدیر بازنشسته یکی ازسازمان های سینمایی فرانسه نشان داد که هیچگاه برای رسیدن به آرزوی خود دیر نیست.
 

 سن یک عدد است 2

 
همچنین خواهر مدونا بودر که مردم به او لقب راهبه آهنین” را داده اند. او اولین بار در سن ۵۲سالگی در رقابت های ورزش های سه گانه شرکت کردو از آن زمان تاکنون در بیش از ۳۴۰ رقابت شرکت کرده است و  در سن ۸۶ سالگی، او هنوز هم در این رقابت های بزرگ شرکت می کند و به این زودی نیزقصد پیشکسوتی(بازنشستگی)ندارد.
 

سن یک عدد است 4 

چرا سن در دوران پیشکسوتی(بازنشستگی) نباید مد نظرقرار گیرد؟

این انتخاب شماست که در دوران پیشکسوتی(بازنشستگی)که می توانید زندگی خوب، شاد و بانشاطی را با بودن درکنار خانواده با همراه داشتن حداقل ۳۰ سال سابقه کار وتلاش و مهارت و تخصص، به بهترین روزهای عمر خودتبدیل نمود، را به روزگاری تبدیل نمائید که مدام چشمان خود را به عدد سن خود معطوف نموده و روزها را یکی پس از دیگری شمرده و هر روز نیز با بالا رفتن این عدد،و بر اساس یک سری از گفته های غلط دیگران، منتظردریافت انواع و اقسام بیماری، افسردگی و تنهائی و … باشند.

 :question:  به نظر شما، کدام یک بهینه تر است؟

شاد و با نشاط بودن بدون توجه به رقم سن؟
یا توجه کامل و تمام به عدد سن، که متأسفانه روز به روزنیز بر این رقم افزوده می گردد؟

به هر حال این انتخاب شماست که چگونه و با چه شیوه ای این دوران را بگذرانید.هر چند که شاید این ارقام برای تعدادی از عزیزان پیشکسوت(بازنشسته) عدد بزرگی جلوه نماید، لکن برای اینجانب و بسیاری از افرادی که در این زمینه مشغول تحقیق هستیم، به هیچ عنوان اعداد دو رقمی برای سن، اعداد بزرگی نیستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.