تصاویر جدید زمین از مریخ

مریخ نورد کنجکاوی این عکس خاطره انگیز را در آسمان گرگ و میش مریخ ،تنها چند روز پیش در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۴ درست ۸۰ دقیقه پس از غروب خورشید و در ۵۲۹ روز مریخی خود از زمین و ماه گرفت.
کاوشگر کنجکاوی ۱۸ ماه منتظر ماند تا توانست اولین عکس دیدنی از زادگاهش زمین را به ثبت برساند. یک عکس ماندگار، با تمام ۷ میلیارد ساکن زمین، بله، من، شما و همه ساکنان زمین در این عکس هستیم. فقط لبخند به کنجکاوی فراموش شد .
 
شما اینجایید! زمین بعنوان نورانی ترین چراغ شب نما در آسمان گرگ و میش مریخ می درخشد .
 
مریخ نورد کنجکاوی این عکس خاطره انگیز را در آسمان گرگ و میش مریخ ،تنها چند روز پیش در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۴ درست ۸۰ دقیقه پس از غروب خورشید و در ۵۲۹ روز مریخی خود از زمین و ماه گرفت. لازم بذکر است، این تصویر برای زدودن اثر پرتوهای کیهانی، مورد پردازش قرار گرفته است .
 

اگر یک انسان با دید معمولی، روی سطح سیاره ی مریخ ایستاده باشد می تواند، زمین و ماه را به آسانی همچون دو نقطه ی روشن و دوردست و به عنوان "ستارگان شامگاهی” ببیند .

این مریخ نورد در لبه یک تپه ی شن و ماسه ای DINGO ،این عکس را به ثبت رساند .
 

البته کنجکاوی تنها کاوشگری نیست که از روی مریخ از زمین عکس گرفته است. در سال ۲۰۰۴ ، مریخ نورد روح ناسا هم عکس حماسی "شما اینجایید ” (You Are Here) را از زمین گرفته است .
 
 
حتی از این دورتر هم ، چندین کاوشگر دیگر نیز از اعماق فضا، از زمین عکس گرفته اند. خاطره انگیز ترین عکس فضایی، عکسی است معروف که به نام "نقطه ی آبی کمرنگ ” (Pale Blue Dot) شناخته می شود و توسط فضاپیمای ویجر ۱ ناسا در ۱۴ فوریه ۱۹۹۰ گرفته شده است .

این تصویر کره زمین از فاصله نزدیک به ۶.۴ میلیارد کیلومتری را فضاپیمای ویجر ۱ گرفته است .
 
آخرین عکس ، پیش از عکس کاوشگر کنجکاوی، عکس زمین و ماه را فضاپیمای کاسینی ناسا در ژوییه ۲۰۱۳ گرفته بود. البته فضاپیمای مسنجر ناسا هم که اکنون به در حال چرخش به دور سیاره عطارد است یک عکس خانوادگی سامانه ی خورشیدی ثبت کرده است .
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.