مسابقه ضرب المثل های قرآنی

باسمه تعالی

اداره امور یازنشستگان و موظفین آموزش و پرورش فارس

مسابقه  ضرب المثل های  قرآنی

توصیه امام خمینی(ره) درباره قرآن

ارتباط با قرآن هر چند فقط با قرائت باشد

فرزندم ! با قرآن این بزرگ کتاب معرفت آشنا شو ، اگر چه با قرائت آن.و راهی از آن به سوی محبوب باز کن و تصور نکن که قرائت بدون معرفت اثری ندارد که این وسوسه شیطان است.

آخر این کتاب از طرف محبوب است برای تو وبرای همه کس ،و نامه محبوب ؛ محبوب است اگر چه عاشق ومحب ، مفاد ان را نداند و با این انگیزه ، حب محبوب که کمال مطلوب است به سراغت اید و شاید دستت گیرد.(وعده دیدار-نامه 8/2/1361)

 

با سلام و احترام و عرض ادب خدمت همه پیش کسوتان نظام تعلیم و تربیت  ، اداره امور بازنشستگان و موظفین آموزش و پرورش استان فارس  به مناسبت برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی در شیراز در نظر دارد مسابقه  6  سئوال 12   جایزه  را شما پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت برگزار نماید لذا شایسته است با رعایت شرایط ذیل در این مسابقه شرکت فرمایید .

1-    طول مدت این مسابقه از یک اسفند ماه 1392  لغایت  31  فروردین ماه  1393  می باشد .

2-   فقط شخص بازنشسته می تواند در این مسابقه شرکت نماید .

3-  تمامی کسانی که به  5  سئوال از  6 سئوال پاسخ صحیح دهند به قید قرعه جوایزی اهدا می گردد .

4-  بایستی فقط متن ضرب المثل که کنطبق با آیات نوشته شده می باشد رابا  دقت در محل تعیین شده تایپ نمایید .

5-  برای پاسخ به سئوالات این لینک را کلیک کنید  https://baz.farsedu.ir   

6-  نتایج قرعه کشی و اعلام اسامی برندگان  در هفته معلم و  از طریق همین سایت  https://www.baz.farsedu.ir    و یا  http://bazsh.blogsky.com   به اطلاع عزیزان خواهد رسید .

 

با سیه دل چه سود گفتن وعظ نرود میخ آهنین در سنگ

أَأَنذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنذِرْهُمْ لاَ یُؤْمِنُونَ (بقره/6) آنها را انذار دهی یا ندهی (فائده ندارد و ) آنها ایمان نمی آورند.

 

1-    این آیه مصداق کدام ضرب المثل است : الْخَبِیثَاتُ لِلْخَبِیثِینَ وَالْخَبِیثُونَ لِلْخَبِیثَاتِ وَالطَّیِّبَاتُ لِلطَّیِّبِینَ وَالطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّبَاتِ(نور/26) زنهای ناپاک و زشتکار ، شایسته ی مردان ناپاکند و همچنین مردان ناپاک ، شایسته ی زنان ناپاکند . زنهای پاکدامن نیز، شایسته ی مردان پاکدامن ، و مردان پاکدامن ، شایسته ی زنان پاکدامنند .

*جواب :

2-    وَمِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّکَ عَسَى أَن یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقَاماً مَّحْمُوداً (اسراء /79) قسمتی از شب بیداری کن و نافله به جا بیاور تا خداوند تو را به مقام محمود برساند

*جواب :

3-    إِنْ أَحْسَنتُمْ أَحْسَنتُمْ لِأَنفُسِکُمْ وَإِنْ أَسَأْتُمْ فَلَهَا (اسراء/7) اگر احسان و خوبی کنید ، به خودتان خوبی کرده اید و اگر بدی کنید ، به خود بدی کرده اید .

        *جواب :  

4-    مَا نَنسَخْ مِنْ آیَةٍ أَوْ نُنسِهَا نَأْتِ بِخَیْرٍ مِّنْهَا أَوْ مِثْلِهَا (بقره /106) هر آیه ای را که منسوخ کنیم یا آن را متروک سازیم ، بهتر از آن یا مثل آن را می آوریم .

*جواب :

5-    إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً(شرح/6) با هر سختی ، آسانی است .

*جواب :

6-    لَئِن شَکَرْتُمْ لأَزِیدَنَّکُمْ وَلَئِن کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِی لَشَدِیدٌ(ابراهیم /7) اگر شکر کنید ، نعمتها را بر شما افزون می کنم و اگر کفران نعمت کنید عذاب من شدید است

*جواب :  

نظرات 1 + ارسال نظر
مهندس! پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:15 ق.ظ

عزیر دل آدرس اداره بازنشستگان غلطه
کار نمیکنه!
www نمیخواد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.