شهرکرد بام ایران

تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی برای گشت و گذار و گردشگری است و مناطق زیبا و فرحبخش استان چهارمحال و بختیاری که به بام ایران شهرت دارد و در همسایگی آسمان است، نیز در این ایام پذیرای مسافران نوروزی است.
استان چهارمحال و بختیاری به سرزمین آب و آفتاب، همسایه آسمان و پایتخت زیبایی های ایران زمین مشهور است و شهرکرد مرکز این استان به دلیل ارتفاع دو هزار و 66 متری آن از سطح دریا و داشتن صفت مرتفع ترین مرکز استان کشور، به "بام ایران" شهرت یافته است.
این استان با مساحت 16 هزار و 532 کیلومتر مربع در جنوب غربی کشور قرار دارد و از شمال و شرق به استان اصفهان، از غرب به استان خوزستان از جنوب به استان کهگیلویه و بویر احمد و از شمال غرب به استان لرستان محدود است.
استان چهارمحال و بختیاری از استانهای منطقه زاگرس میانی یا زاگرس مرطوب است که مناظر بدیع، چشمنواز و زیبایی را در برابر دیدگان گردشگران قرار داده است.
تالابها، سرابها، چشمه سارها، جنگل های طبیعی دامنه زاگرس، مناطق کوهستانی جذاب و جاذبه های اکوتوریسمی حاشیه رودخانه های زاینده رود و کارون که از قله های سربه فلک کشیده زاگرس سرچشمه می گیرد، نمونه هایی از جاذبه های طبیعت گردی همسایه آسمان است.
این استان با 109 منطقه گردشگری طبیعی، 325 جاذبه تاریخی و فرهنگی و 24 نقطه انسان ساخت و 15 منطقه نمونه گردشگری به یکی از مقاصد گردشگری داخل و خارج از کشور بخصوص علاقه مندان به جاذبه های طبیعی و اکوتوریسمی تبدیل شده است.
وجود ۲۰ رودخانه دائمی به طول ۹۰۵ کیلومتر و چشمه های متعدد با آب گوارا، بر زیبایی این خطه افزوده است.
گردشگرانی که قصد سفر به استان چهارمحال و بختیاری را دارند می توانند از  مناطق بکر و دیدنی این استان از جمله تالاب چغاخور، چشمه دیمه، آبشار تونل کوهرنگ، آبشار شیخ علیخان کوهرنگ، پیرغار، ده چشمه فارسان، چشمه برم لردگان، آبشار آتشگاه، آبشار دره عشق، پارک جنگلی پروز، گردشگاه سیاسرد بروجن، پل زمانخان سامان، مجتمع فرهنگی تاریخی چالشتر، گرداب بن و سایر نقاط این استان دیدن کرده و لحظات خوشی را به همراه ببرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.