غذای بین راهی

افراد زیادی تعطیلات نوروزی را فرصت مناسبی برای مسافرت به شهرهای مختلف می‌دانند، اما در هنگام سفر باید نکات بهداشتی را رعایت کنیم تا بیماری‌های مختلف شیرینی سفر را تلخ نکنند.
دکتر پیام فرحبخش متخصص تغذیه گفت: توصیه می‌شود افراد در هنگام مسافرت حدالامکان رستوران‌های بین راهی را برای مصرف غذا انتخاب نکنند و در صورت مجبور بودن به استفاده از این مکان‌ها، رستوران‌هایی را انتخاب کنند که تحت نظر مراکز بهداشتی و درمانی آن شهرستان باشد و از وزارت بهداشت مجوز داشته باشد.
 
وی گفت: دقت داشته باشید که غذاها از مواد تازه تهیه شوند،‌ غذاهای ترکیبی که از چند ماده غذایی تهیه می‌شوند،‌مثل کباب کوبیده احتمال فاسد شدن آن‌ها بیشتر است.
 
فرحبخش غذاهایی را مناسب سرو در رستوران‌های بین راهی دانست که از مواد ساده‌تر و کمتری در تهیه آن‌ها استفاده شده باشد و افزود: غذاهایی مانند برنج و گوشت، برنج و مرغ، کباب چنجه و برگ که مواد کمتری در تهیه آن‌ها دخالت دارند،‌ گزینه‌های مناسبی برای مصرف در رستوران‌های بین شهری هستند.
 
این متخصص تغذیه ادامه داد: بهتر است غذاهایی انتخاب شود که کمتر با دست در تماس هستند زیرا هر چه بیشتر دست با مواد غذایی در تماس باشد احتمال انتقال بیماری‌ها و رشد میکروب‌ها بیشتر می‌شود.
 
وی در مورد مصرف سالاد و سبزی در رستوران‌های بین راهی گفت: توصیه می‌شود از سالادهایی با بسته بندی بهداشتی و پک شده که توسط بعضی از کارخانه‌های مواد غذایی تهیه می‌شود، استفاده شود زیرا دارای سلامت و کیفیت مطمئنی هستند در صورت در دسترس نبودن این مواد بسته بندی شده نیز توصیه می‌شود از سالاد و یا سبزی که در خود رستوران تهیه شده استفاده نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.