پایتخت طبیعت ایران

در این گزارش با برخی از جاذبه‌های طبیعی استان کهکیلویه و بویر احمد آشنا می‌شویم .
قصد داریم این بار هم سفری داشته باشیم به استان کهگیلویه و بویراحمد، سرزمین مردمان دلیر و مهمان نواز با طبیعتی بکر و خیال انگیز. 

*آبشار تنگ تامردادی

 در 26 کیلومتری جاده یاسوج به بابا میدان بعد از گذشتن از روستای اشترو و با عبور از دوراهی سپیدار و طی حدودا 20 کیلومتر جاده پرپیچ و خم به مکانی می‌رسید که شاید شبیه آن را حتی در عکس هم ندیده باشید. آبشاری زیبا و مفرح و طبیعتی سرسبز با هوای گرمسیری مناسب حس جدیدی را به انسان القا می‌کند. 

آبشارهای زیبای این منطقه با وجود سختی راه همواره پذیرای علاقه‌مندان طبیعت است.


*آبشار کمردوغ

آبشار زیبای کمردوغ در شهر قلعه ریسی از توابع شهرستان کهکیلویه در زمره زیبایی‌های طبیعی منحصر به فرد استان کهکیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود، این آبشار دیدنی که نزدیک به 100 متر ارتفاع و بیش از 60 متر عرض دارد پس از عبور از جاده‌های پرپیچ و خم زیبا و درختان و جنگل‌های رویایی بلوط پس از عبور از شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهکیلویه نمایان می‌شود. این آبشار در تمام طول سال دارای آب فراوان است و ارتعاشات بلورین و معلق آب  در بلندا، رنگین کمان زیبایی را به تصویر می‌کشد. 

آبشار کمردوغ در فاصله 80 کیلومتری شهر دهدشت مرکز شهرستان کهکیلویه، 15 کیلومتری شرق قلعه رئیسی و در کنار روستای کمردوغ واقع شده است. 

*دریاچه کوه گل سی‌سخت

در میان همه زیبایی‌هایی که خداوند عطا کرده، کوه گل نگینی است که با دیدنش همه را به ذکر خداوند وا می‌دارد، نکته جالب توجه در کوه گل وجود کوهی زیبا و آبی‌روان واز همه جالبتر وجود چند دریاچه بر فراز کوه گل است که برای دیدنش باید از مسیری بسیار زیبا که وجود همین عنصر به تنهایی از هرجای ایران مسافران را به سوی خود می‌کشاند. این دریاچه‌ها که با آب شدن برف بوجود می‌آیند مکانی باور نکردنی را برای دوستداران طبیعت ایجاد می‌کند. نکته زیبا در این میان اینکه مردمان خونگرم و با صفای سرسخت همه روزه خصوصا در روزهای تعطیل تا پاسی از شب در این مکان حضور دارند و از مواهب آن بهره می‌برند.
 
تا پاسی از شب در این مکان حضور دارند و از مواهب آن بهره می‌برند. وجود چندین چشمه آب سرد در کوه گل نیز یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبای این مکان است. دریاچه کوه گل سرسخت در شمال شهرستان بویراحمد و در فاصله 8 کیلومتری شمال شرقی شهر زیبای سرسخت قرار دارد.
 

*بوستان شلالدان باشت

 طبیعت بکر و سرسبز و خیره کننده شلالوان یا همان شلالدون هرانسانی را شیفته خود می‌کند، سرزمینی که با اوج سرسبزی و شادابی در دل دامنه شالالدون شهر باشت، بین راه ارتباطی باشت به گچساران خودنمایی می‌کند. منطقه‌ایی بسیار روح‌انگیز با هوایی تازه در کنار طبیعت لاله خیز با تبسمی زیبا همگان را بسوی خود فرا می‌خواند.  

*منطقه مارین

مارین با داشتن آب و هوای مساعد و مناظر دیدنی از مکان‌های مناسبی برای مسافران به شمار می‌آید. جوشش چشمه‌های مارین از دل زمین خواص معدنی نیز دارند و همچنین باغ‌های بسیار زیبا و انبوه طبیعت بکر در کنار روستای مارین واقع شده است. در این منطقه تلفیق زندگی انسان و طبیعت را به خوبی می‌توانید مشاهده کنید چرا که روستای مارین با داشتن آب و هوایی مطبوع و مناظر دیدنی مکانی از چشم‌اندازهای بی‌نظیر را بوجود آورده است. روستای مارین در 36 کیلومتری شمال شهر گچساران واقع است و راه دسترسی به این منطقه از طریق خود شهر گچساران با جاده‌ایی آسفالته می‌باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.