دردهای عضلانی

برخی خوراکی‌ها در صورت ابتلا به آسیب‌های عضلانی و یا التهاب در عضلات می‌توانند سبب کند شدن روند درمان و حتی تشدید عارضه شوند لذا باید در خوردن آن‌ها احتیاط نمود.
 پزشکان لیستی از بدترین مواد غذایی که افراد دچار دردهای عضلانی و به ویژه مبتلایان به "آرتریت روماتوئید" نباید از آن‌ها استفاده نمایند را معرفی کرده‌اند. 

گفتنی است، از جمله این مواد خوراکی لبنیات است با وجود داشتن ویتامین dکه برای تقویت عضلات بسیار مفید است گروهی از افراد دچار حساسیت به پروتئین شیر هستند و در صورت نوشیدن شیر دچار "ورم مفاصل" می‌گردند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند خوراکی‌های دیگری مانند گوشت قرمز، نوشیدنی‌های شیرین و "خوراکی‌های حاوی گلوتن" می‌توانند سبب تشدید عوارض التهاب عضلات شوند. 

دانشمندان ترکیباتی را در این خوراکی‌ها کشف کرده‌اند که می‌توانند سبب "تحریک سیستم ایمنی بدن "به ویژه در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید شود.

دانشمندان اثرات جانبی دیگر موثر در تشدید التهاب مفاصل را نیز در خوراکی‌های فوق شناشایی کرده‌اند از جمله نوشیدنی‌های شیرین که به دلیل افزایش وزن سبب چاقی و فشار بیشتر در مفاصل می‌شود.

پزشکان توصیه می‌کنند افراد به ویژه در صورت ابتلا به آرتریت روماتوئید و یا آسیب‌های ورزشی از خوردن این خوراکی‌ها اجتناب نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.