پوست تخم مرغ

کارشناسان معتقدند اگر ما بتوانیم این جداسازی را صنعتی کنیم آنگاه شرکت‌های فرآوری تخم مرغ می‌توانند از ضایعاتی که قبلا برایشان هزینه داشت، سود کسب کنند.
محققان با ساخت مدلی که به طور مکانیکی می تواند غشاها را از پوسته تخم مرغ جدا کند و غشاهای جدا شده برای حفظ کیفیتشان با دمای محیط خشک می شوند.
اندریکو ایمپری شیمیدان صنعتی می‌گوید: ما از اشعه ماوراء بنفش جهت استریل بهره برده زیرا اشعه یو وی به درون باکتری‌ها نفوذ می‌کند و دی ان ای باکتری‌ها را تغییر می‌دهد.
به گفته‌ی محققان در این روش باکتری‌ها غیر فعال می‌شوند و نمی‌توانند دوباره تکثیر شوند. به این ترتیب، غشای تخم مرغ‌ها بدون استفاده از عامل‌های شیمیایی یا درجه حرارت بالا استریلیزه می شوند. آنها به شیوه غیر تهاجمی استریل می‌شوند و بدین شکل خواص درونی آنها حفظ می‌شود.
الگوی اولیه در حال حاضر موجود است و محققان می‌گویند که قادرند به شرکت‌های فرآوری تخم مرغ برای تبدیل ضایعات به مواد مصرفی کمک کنند.
ملیندا کوزاک مهندس زیستی گفت: قدم بعدی اتوماتیک کردن این سیستم است زیرا ایده ما ایجاد فرایندها و ظرفیت‌های وابسته به مقدارمواد یا اندازه کارخانه‌های فرآوری تخم مرغ است که می تواند از ۱۰۰ کیلو پوسته در ساعت تا ۱۰۰۰ کیلو در ساعت متغیر باشد.
کارشناسان معتقدند: اگر ما بتوانیم این جداسازی را صنعتی کنیم آنگاه شرکت‌های فرآوری تخم مرغ می‌توانند از ضایعاتی که قبلا برایشان هزینه داشت، سود کسب کنند.
محققان اظهار امیدواری کردند تا در کمتر از ۳ تا ۴ سال آینده، محصول قابل عرضه‌ای به بازار ارائه کنند که به گفته آنها می تواند باعث بهبود رقابت در بخش پرورش مرغ در اروپا شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.