تغذیه در ماه رمضان

توصیه ای برای روزه داران؛
روزه داران باید برای جبران مواد معدنی از دست رفته در تعریق روزانه از مواد غذایی غنی از املاح نظیر انواع میوه و سبزیجات، ماست و دوغ کم نمک استفاده کنند .
دکتر منصور رضایی متخصص تغذیه در خصوص تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به این که در چند سال اخیر این ماه مبارک با فصل گرم تابستان همزمان شده است،  تبعا زمان گرسنگی  زیاد شده است که افراد باید ضمن افزایش اطلاعات تغذیه‌ای خود در این ماه مبارک مدیریت مصرف آب و مایعات کافی داشته باشند.

وی افزود: روزه‌داران میزان دریافت منابع غذایی فیبر دار نظیر غلات کامل(نان سنگک و بربری)، حبوبات خیسانده شده، غلات و حبوبات، آجیل تازه و بی‌نمک، انواع سالاد و میوه و سبزی را در وعده سحری افزایش دهند و  مصرف غذاهای پرچرب ( نظیر کله پاچه و حلیم) و سرخ کردنی  که باعث افزایش عطش در طول روز هداری میشود را کاهش دهند.

رضایی با بیان این که  بهتر است افراد مصرف غذاهای مدر(ادرار آور)، نظیر چای و قهوه را در وعده سحری کاهش دهند و از خوردن غذاهای فست فود و شور نظیر سوسیس، کالباس، تن ماهی و غذاهای کارخانه‌ای پرهیز کنند، عنوان کرد:  روزه داران باید برای جبران مواد معدنی از دست رفته در تعریق روزانه از مواد غذایی غنی از املاح نظیر انواع میوه و سبزیجات، ماست و دوغ کم نمک استفاده کنند .

وی با تاکید بر اینکه افطار باید با مصرف مایعات ولرم همراه با مواد قندی و مغذی آغاز شود، گفت: چای و عسل، چای شیرین، چای و خرما، شیر و عسل، شیر و خرما از جمله مایعاتی هستند که می‌توان افطار را با آنها باز کرد.

رضایی خاطر نشان کرد: علی‌رغم گرمای شدید هوا افراد باید از مصرف مایعات سرد و یخ‌زده در ابتدای افطار پرهیز کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.