استخرهای طبیعی

آب را می توان به راحتی یکی از مهم ترین منابع جهان دانست. حیات بدون آب امکان پذیر نیست. در این گزارش نگاهی داریم به تعدادی از زیباترین استخرهای آب طبیعی در جهان.

افراد ثروتمند بسیاری هستند که در خانه های خود از استخرهای شخصی بهره مند هستند که می توانند در هر زمان از روز از آن ها استفاده کنند. با این حال استخرهای این افراد هرچقدر هم زیبا و لوکس باشد نمی تواند با استخرهای طبیعی رقابت کند.

گاه افرادی که یکبار وارد این دریاچه های کوچک شده اند دیگر نتوانسته اند وارد استخرهای مصنوعی آجری شوند که از آب های شیمیایی پر شده است.
 
Las Grietas, Ecuador
 
یکی از معروف ترین جزایر کشور اکوادور با طبیعتی منحصر به فرد و خاص که توانسته در میان گردشگران به شهرت بسیاری دست یابد. این جزیره با دمایی نزدیک به 5 درجه سانتیگراد برای خنک شدن مکانی عالی محسوب می شود و هر سال افراد بسیاری به همین منظور به این مکان سفر می کنند.
 
 
 
Ik Kil, Cenote, Mexico
 
مکزیک کشوری است با مکان های طبیعی بسیار و در میان آن ها یک مجموعه طبیعی از غارهای بزرگ در میان زیباترین نقاط توریستی این کشور قرار دارند.
 
دریاچه کوچک و شفافی که در پایین یکی از این غارها شکل گرفته است زیبایی بسیار زیادی دارد و منظره به وجود آمده کاملآ بی نظیر است.
 
 
Blue Lagoon, Iceland
 
ایسلند با اینکه به قطب شمال نزدیک است اما کشوری است پر از مکان های طبیعی زیبا. این کشور استخرهای گرم بسیاری نیز دارد که هرسال افراد بسیاری برای استفاده از آن ها راهی سفر می شوند. یکی از زیباترین استخرهای این کشور دریاچه آب گرم آبی رنگی است که می تواند درمان دردهای عضلانی بسیاری باشد.
 
 
Pamukkale, Turkey
 
در طول دهه گذشته ترکیه توانسته در زمینه جذب توریست پیشرفت بسیاری داشته باشد و صنعت گردشگری این روزها درآمد بسیاری برای این کشور به همراه دارد.
یکی از زیباترین مکان های طبیعی این کشور که توانسته است در طول تاریخ شکلی خاص و زیبا به خود گیرد. این منطقه به شدت تحت حفاظت نیروهای امنیتی قرار دارد و ورود گردشگران به آن به شدت کنترل می شود.
 
 
Dean’s Blue Hole, Bahamas
 
حفره های آبی همیشه در میان معروف ترین نقاط گردشگری برای غواصان و شناگران حرفه ای قرار داشته است. یکی از معروف ترین این نقاط در جزایر باهاماس واقع شده است و شناگران بسیاری هر ساله برای ورود به اعماق این مکان به این نقطه سفر می کنند.
 
 
To Sua Ocean Trench, Samoa
 
واقع شده در روستایی با جمعیت 1089 نفر این مکان به دلیل دور بودن از نقاط توریستی به مقدار بسیاری دست نخورده است و به همین خاطر طبیعت آن توانسته زیبایی خود را به خوبی حفظ کند.
 
 
Buley Rockholes, Litchfield National Park, Northern Territory
 
استرالیا یکی از بزرگ ترین کشورهای جهان است که توانسته طبیعت خود را تا حدود بسیاری حفظ کند. این کشور نقاط طبیعی و زیبای بسیاری را در خود جای داده است و به همین خاطر به یکی از پرطرفدارترین نقاط توریستی جهان تبدیل شده است.
 
 
The Devil’s Pool, Victoria Falls, Zambia
 
در میان تمامی استخرهای طبیعی جهان این استخر به عنوان خطرناک ترین آن ها شناخته می شود. این استخر آب طبیعی در کنار آبشار نیاگارا واقع شده است و هر سال چند نفر به دلیل پرش از آن جان خود را از دست می دهند.
 
 
Giola, Thassos, Greece
 
یونان هم کشوری است که به خاطر دریای آبی زیبای اطرافش شناخته شده است. در یکی از جزایر زیبای این کشور قسمت سنگی کوچکی وجود دارد که به علت موقعیت خاص خود توانسته افراد بسیاری را جذب خود کند.
 
 
Tat Kuang Si Waterfall, Luang Prabang, Laos
 
کشور لائوس با وجود زیبایی های بسیار به دلیل گرمای بیش از اندازه اش برای افراد بسیاری غیر قابل تحمل است. با این حال استخرهای طبیعی بسیاری در این کشور وجود دارد که هر سال افراد زیادی را جذب خود می کنند.
 
 

مطالب مرتبط
برچسب ها: نورنیوز ، جهان ، تصاویر

نام:

ایمیل:

* نظر:

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.