کفش پاشنه بلند

علاوه بر عادات نادرست نظیر نشستن، ایستادن و خوابیدن غیر اصولی، پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند نیز موجب گودی بیش از اندازه کمر می‌شود.
مهدی لطفی‌نیا استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: عوامل ژنتیکی، وضعیت نامناسب نشستن،‌ خوابیدن و ایستادن، انجام فعالیت‌های ورزشی به صورت غیر اصولی، چاقی و اضافه وزن و برخی از بیماریهای حوزه ارتوپدی در بروز گودی بیش از اندازه کمر نقش دارند.
وی تاکید کرد: علاوه بر عادات نادرست نظیر نشستن، ایستادن و خوابیدن غیر اصولی، پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند نیز موجب گودی بیش از اندازه کمر می‌شود. 
لطفی‌نیا با اشاره به لزوم عادات رفتاری برای پیشگیری از گود شدن بیش از اندازه کمر، افزود: تقویت عضلات شکم، باسن و کمر، نشستن،‌ایستادن و خوابیدن به طور مناسب،‌ورزش کردن منظم، پرهیز از افزایش بیش از حد وزن، پرهیز از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند و پرهیز از بلند کردن غیر اصولی اجسام سنگین، از مهمترین راهکارهای پیشگیری از گودی زیاد کمر است.
وی در پایان گفت: پیشگیری از پوکی استخوان نیز می‌تواند از گودی بیش از اندازه کمر جلوگیری کند چرا که این بیماری با تسهیل تغییر ارتفاع و شکل طبیعی مهره‌ها، موجب تغییر انحنای طبیعی ستون فقرات می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.