تپش قلب

یک فوق تخصص قلب گفت: استفاده کم از آب و مایعات، کم خونی و اضطراب از مهم‌ترین عواملی هستند که در افزایش ضربان قلب در زنان نقش به زیادی دارند.
حمید بیگدلیان فوق تخصص جراحی قلب در رابطه با بالا بودن میزان ضربان قلب گفت:‌ بانوانی که احساس تپش قلب می‌کنند در ابتدا با درد قسمت جلویی قلب متوجه این موضوع می‌شوند که با انجام اکوکاردیو گرافی و اکوفیزیولوژی قلب و همچنین گرفتن نوار قلب ساده در جریان ابتلای بیمار به تپش قلب قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: نخوردن آب و مایعات، کم خونی، پر کاری تیروئید، تغییرات هورمون زنانه، اضطراب و تنگی دریچه میترال از مهم‌ترین عوامل بالا رفتن ضربان قلب در زنان است، که نقش اضطراب و مشکلات اجتماعی نسبت به سایر عوامل پر رنگ‌تر بوده و در نهایت منجر به بیماری‌های قلبی خواهد شد.

این فوق تخصص جراحی قلب پیرامون تپش قلب در زنان باردار عنوان کرد:‌ به طور معمول در زنان باردار 10 تا 15 درصد ضربان قلب بالاتر است که عموما احساس نمی‌شود اما در صورتی که این افزایش ضربان توسط مادر احساس شود این امر غیرعادی بوده و باید تحت نظر پزشک قرار گیرد.
بیگدلیان تصریح کرد:‌ داشتن سوابق بیماری در خانواده و ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی در صورت بالا بودن فشار ریه ای بالا و تشخیص خطرناک بودن آن از نظر پزشک از جمله نشانه‌هایی است که عنوان می‌کند باید هرچه سریع‌تر جلوی ادامه بارداری گرفته شده و سقط جنین صورت گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.