جلوگیری از نفخ

در اینجا راهکارهایی ساده برای جلوگیری از نفخ و چربی شکم و همچنین تقویت دستگاه گوارش را به شما معرفی می‌کنیم.
نفخ می‌تواند یکی از علائم سوء هاضمه باشد و معمولا بر اثر جمع شدن گاز در دستگاه گوارش بوجود می‌آید و سبب باد کردن شکم می‌شود. نفخ معمولا با احساس پری و فشار در شکم بعد از خوردن غذا بوجود می‌آید که احساس بسیار آزار دهنده را به فرد منتقل می‌کند. در این جا به 5 حرکت بدنی بسیار ساده برای جلوگیری و از بین بردن نفخ اشاره می‌کنیم.
1)جمع کردن پا در سینه
برای انجام این حرکت ابتدا به پشت بخوابید و دست‌ها و پاهایتان را جدا از هم نگه دارید. نفسی عمیق بکشید و به‌ آرامی پاهایتان را به سینه‌تان برسانید و دستانتان را دور پاهایتان قلاب کنید. سعی کنید پشتتان از زمین بلند نشود و تیغه‌های شانه‌هایتان صاف روی زمین باشد. 1 دقیقه در همین حالت بمانید و هنگام انجام دادن این حرکت به‌آرامی نفس‌های عمیق بکشید.
2)حرکت گردشی در حالت نشسته
این حرکت را می‌توانید به دو حالت انجام دهید:حالت اول: می‌توانید روی زمین بنشینید و با تنه بدنتان و پاهایتان زاویه 90 درجه درست کنید. سپس به‌آرامی زانو راستتان را بالا بیاورید و آن را به سمت راست بکشید. از بازو سمت چپ خود به عنوان اهرمی برای زانوی سمت راستتان استفاده کنید و سعی کنید تا آن‌جا که می‌شود خود را به سمت پشت بچرخانید. 30 ثانیه در این حالت بمانید و سپس با زانوی دیگرتان این حرکت را امتحان کنید.
حالت دوم: روش دیگر این است که چهار زانو روی زمین بنشینید و به سمت راست بچرخید و تا آن جا که می‌شود خود را به سمت پشت بچرخانید. 30 ثانیه بمانید و با سمت دیگر ادامه دهید.
3)حالت صندلی
برای این کار بایستید و پاهایتان را به اندازه عرض شانه‌تان باز کنید. مثل حالتی که می‌خواهید روی صندلی بنشینید پایین بیایید و دو دستتان را کنار سرتان بگیرید. سینه‌تان را بالا بگیرید و شانه‌هایتان را به عقب دهید. 1 دقیقه در این حالت بمانید و به آرامی نفس بکشید.
4)حالت پل
برای این کار به پشت بخوابید و زانوهایتان را خم کنید و کف پایتان را با فاصله از هم روی زمین بگذارید. با تمرکز روی پاشنه پاهایتان سعی کنید باسنتان را بالا بیاورید. برای بالا آوردن باسنتان، دستانتان را روی زمین فشار دهید تا به کمرتان فشار نیاید. به مدت 1 دقیقه در این حالت بمانید و مدام در آن حالت نفس عمیق بکشید.
5)تکیه دادن پا به دیوار
به پشت بخوابید به‌طوری که باسنتان مماس به دیوار و روی زمین روبه‌روی دیوار قرار گیرد. کف دستانتان را روی زمین بگذارید و پاهایتان را مستقیم به دیوار تکیه دهید و بالا بیاورید. 1 دقیقه به این حالت بمانید و نفس‌های عمیق بکشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.