اعتماد به نفس

اعتماد به نفس، در طول کودکی شکل می‌گیرد و به دلیل قدرت و نفوذی که در طول زندگی انسان دارد، ایجاد و حفظ آن در کودکان یکی از مهمترین وظایف والدین است.
معصومه اسماعیلی روانشناس  اظهار داشت: تربیت کودک با روشی آزاد منشانه، تحت نظارت و کنترل غیر مستقیم والدین منافع زیادی برای رشد و تقویت اعتماد به نفس او دارد که این منافع از طریق شرکت دادن کودک یا نوجوان در گفتگو درباره مسائل زندگی، تمرین قضاوت و داوری در مورد خود و امور مختلف و دادن فرصت انتخاب‌های محدود کنترل شده و به او ایجاد می شود.
وی عنوان کرد: کودکان تک فرزند نسبت به کودکان هم سن و سال خود که دارای خواهر یا برادر هستند، از اعتماد به نفس پایین تری برخوردارند.
این روانشناس در پایان گفت: نوجوانان یا کودکان دارای اعتماد به نفس زیاد، شخصیتی مقاوم و از درون مثبت دارند این نوع شخصیت به آنها کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن بر مشکلات و موانع زندگی غلبه کنند و یکی از کارهای موثر برای فرزندان دارای اعتماد به نفس پایین، تنظیم فهرستی از توانایی‌های آنها در انجام کارهای مختلف و تشویق مثبت کودکان مخصوصا در خصوص دیگران و ترغیب به فعالیت‌های مثبت و موثر بیشتر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.