آجیل و شیرینی به اندازه

آجیل ها و شیرینی‌ها باید به میزان متناسب و متعادل مصرف شود تا منجر به اختلالات گوارشی نظیر دل درد و سوء هاضمه نگردد.
دکتر فرحبخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: آجیل ها و شیرینی‌ها موادی می‌باشند که در نوک هرم غذایی قرار می‌گیرند و باید به همان میزان جایگاه کوچکی در برنامه روزانه‌ی ما داشته باشند.

وی تاکید کرد: علی رغم اینکه می‌دانیم آجیل‌ها حاوی ویتامین ها و املاحی نظیر مس، روی،‌ منیزیم، کلسیم و قلع می‌باشد اما چون جزء خانواده‌ی چربی‌ها محسوب می‌شوند، بسیار چاق کننده می‌باشند و باید آنها را به میزان کم و محدود مصرف کرد.

فرحبخش افزود: اگر مصرف آجیل به ایام عید یا گاهی اوقات محدود شود گزینه‌ی نامناسبی برای بدن نمی‌باشد، همچنین افراد باید به این نکته توجه خاص و ویژه داشته باشند که در دید و بازدیدهای عید علاوه بر تعادل و تناسب در مصرف آجیل باید حجم ناهار و شام خود را کاهش دهند تا تعادلی بین کالری های غذا ایجاد شود و افراد در پایان نوروز با اضافه وزن رو به رو نشوند . 

وی بیان کرد: افراد در مصرف شیرینی‌ هم باید تعادل را حفظ نمایند و زیاده روی نکنند. همچنین اشخاصی که بیماری خاص نظیر دیابت دارند در ایام نوروز باید بیشتر به سلامتی خود توجه کنند و از شیرینی‌ها استفاده نکنند و یا اشخاصی که فشار خون دارند نباید آجیل مصرف کنند. 

فرحبخش خاطر نشان کرد: سالم‌ترین نوع آجیل‌ها، آنهایی است که تازه و خام باشند و در پایان توصیه کرد که در مصرف آجیل و شیرینی افراط نکنید چون مصرف بیش از حد این مواد می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی، دل‌درد و سوء هاضمه شود و نیز هنگام مصرف آجیل خوب آنها را بجوید و تخمه را با پوست نخورید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.