اولسبلانگاه

گیلان وطبیعت دلفریبش همواره شگفتی‌های گوناگونی برای عرضه به طبیعت دوستان دارد. روستای ییلاقی "اولسبلانگا"(Olasbelanga)  یا "اولسبلانگاه" در ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال و در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا واقع است. این ییلاق یکی از جاذبه‌های شناختهشده‌ی گیلان است و مسافران زیادی را در بهار و تابستان به سوی خود می‌کشاند. فرصت گذراندن شبی در خانه‌های چوبی "اولسبلانگاه" تجربه ای به یاد ماندنی است. برای آشنایی بیشتر با این ییلاق در ادامه با ماهمراه باشید.

"ماسال" در ۵۰ کیلومتری غرب "رشت" است. برای رسیدن به "اولسبلانگاه"، که به معنای درختی در ارتفاع بلند است، باید جاده جنوبی خروجی از "ماسال" را در پیش گرفت. مسافت این جاده‌ی آسفالته تا "اولسبلانگاه" تقریبا ۲۵ کیلومتر است و به راحتی می‌توان با تاکسی یا اتومبیل شخصی از آن گذر کرد. محل مرگ "میرزاکوچک خان جنگلی" نیز کمی بالا‌تر از "اولسابلانگاه"، در روستای "گیلوانه" است و مشتاقان می‌توانند از آن مکان دیدن کنند. شایان ذکر است که  این جاده به جاده‌ی قدیم "ماسوله" به "خلخال" ختم می‌شود. مسیر دسترسی آسان به این ییلاق، از دلایل عمده شلوغی و مورد توجه بودن این منطقه است.

به جز هتل تازه‌ساز این ییلاق که هنوز افتتاح نشده است، بقیه خانه‌ها چوبی هستند و اجازه ساخت خانه با مصالح داده نمی‌شود. این روستای زیبا شبکه برق ندارد و روشنایی و سایر نیازها به وسیله موتور برق تأمین می‌شود. برای اسکان در این ییلاق گزینه‌های متعددی وجود دارند که تقریبا تمامی آنان مکان‌های مناسبی هستند. در ادامه ۲ مورد از این گزینه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

هتل فردین معصومی، کشتی‌گیر معروف اهل ماسال، لوکس‌ترین و مدرن‌ترین هتل موجود در این ییلاقات است که در ابتدای "اوسبلانگاه" واقع شده و هزینه‌ی اقامت در آن بسته به اتاقی که اختیار می‌کنید از ۱۳۰ تا بیش ۲۰۰ هزار تومان است.

روبروی هتل قبلی مجموعه اقامتی کوچکی با نام "افرا" وجود دارد که دارای رستوران است و اتاق‌های کوچکی همراه با سیستم گرمایشی نفتی ("آترا") در اختیارتان قرار می‌دهد و شبی حدود ۷۰هزار تومان برای هر اتاق دریافت می‌کند.

قدم زدن عصرگاهی در مراتع ییلاق بسیار لذت‌بخش است. اگر خوش‌شانس باشید مناظر مه‌گرفته و ابری این روستا را تجربه خواهید کرد. با توجه به فاصله‌ی نیم ساعته‌ی اولسبلانگاه تا ماسال، این ییلاق مکان مناسبی برای اهالی شهر در روزهای گرم سال است. با کمی قدم زدن در اطراف و فاصله گرفتن از جاده از بین خانه‌های چوبی گذر کرده و تقریبا به بالای روستا می‌رسیم. از اینجاست که شهر ماسال نیز دیده می‌شود. غروب در ارتفاعات اولسبلانگاه بسیار خیال‌انگیز و زیباست.

به امید آنکه این ییلاق زیبا همیشه سبز و سرخوش مانده و با حفظ این طبیعت، نسل آینده از لذت دیدن این مناطق محروم نشوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.