چرا نباید ترشی را با برنج بخوریم؟

شاید شنیدن این جمله برایتان خوشایند نباشد ولی اگر بدانید خوردن برنج با ترشی چقد ضرر دارد هرگز این کار را نخواهید کرد.

 ترشی را همه ما دوست داریم و همراه غذا می خوریم. این غذا می تواند برنج و یا چیز دیگری باشد. شاید برایتان عجیب باشد ولی توصیه شده است که مصرف برنج با ترشی ممنوع است !

دکتر حسین روازاده متخصص طب سنتی مصرف همزمان برخی از موادغذایی را بسیار مضر دانست و اظهار داشت: این عمل موجب اخلاط زاید در بدن و در نهایت ایجاد انواع و اقسام بیماری‌‌ها در بدن خواهد شد. 
وی با اشاره به اینکه مصرف ماست با گوشت موجب ایجاد انواع لکه‌های پوستی می‌شود، افزود: این در حالی است که مصرف همزمان سرکه با انواع شوری و ترشی به همراه برنج موجب درد در نواحی شکمی می‌شود. 
این متخصص طب سنتی – اسلامی با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌ها حاصل عدم توجه به مصرف موادغذایی است، تصریح کرد: مصرف همزمان بسیاری از خوراکی‌ها که با یکدیگر همخوانی ندارند موجب ایجاد انواع و اقسام بیماری‌ها حتی برخی از بیماری‌های صعب‌العلاج می‌شود. 
وی بیان داشت: در قدیم گفته می‌شد که به هیچ عنوان به طور همزمان خربزه را با عسل مصرف نکنید چون موجب درد در نواحی شکمی خواهد شد، در این بین مصرف همزمان کله‌پاچه و انگور، پنیرو بادام، شیر و میوه‌های تازه، شیر و تخم مرغ، شیرو حبوبات، شیر و موادغذایی شور و یا ترش، شیر و گوشت و یا ماهی تازه، سرکه با انواع برنج، سرکه و یا ترشی با انواع ماش و یا حلیم خودداری شود. 
روازاده خاطرنشان کرد: در این بین از خوردن خربزه یا هندوانه بعد از غذا و همچنین خوردن گوشت خام خودداری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.