تارت انار

آشنایی با روش تهیه تارت انار

تارت انار می‌تواند دسر متفاوتی برای مهمانی‌ها باشد. سعی کرده‌ایم که دستور آماده‌سازی تارت انار را با ساده‌ترین راه ممکن آموزش بدهیم.
  • مواد لازم:

آرد یک پیمانه

کره ۱۰۰ گرم

شکر یک قاشق غذاخوری

تخم مرغ یک عدد

نمک یک چهارم قاشق چای‌خوری

ژله انار یک بسته

دانه انار نصف لیوان

تارت انار

 

  • طرزتهیه:

1- برای درست کردن تارت انار ابتدا آرد را با نمک الک می‌کنیم. سپس در ظرف دیگری کره را با یک قاشق غذاخوری شکر می‌زنیم و تخم مرغ را اضافه می‌کنیم .کرم لطیفی به دست می‌آید.

2- سپس مخلوط آرد را به آن اضافه می‌کنیم و ورز می‌دهیم . در یک کیسه فریزر به مدت ۲۰ دقیقه می‌گذاریم . در این فاصله فر را روی 180 درجه تنظیم می‌کنیم.

3- خمیر را با وردنه به ضخامت نیم سانت باز می‌کنیم و روی قالب می‌کشیم و به مدت ۱۵ دقیقه در فر می‌گذاریم . بعد دما را کم می‌کنیم تا 150 درجه و ۱۰ دقیقه دیگر می‌گذاریم تا طلایی شود.

4- برای درست کردن کرم پاتیسیر، 2 زرده تخم مرغ را با یک سوم لیوان شکر و نصف قاشق چای‌خوری وانیل خوب بزنید تا سفید شوند بعد 2 لیوان شیر را اضافه کنید و مخلوط کنید. یک چهارم لیوان نشاسته را با یک قاشق آب سرد مخلوط و یکنواخت کنید و به مواد اضافه کنید.

5- حالا 2 قاشق آرد را داخل آن بریزید و روی شعله بگذارید و مدام هم بزنید و حتی لحظه‌ای از آن غافل نشوید تا کمی غلیط شود .بعد از روی شعله بردارید و بگذارید تا کاملا سرد شود. برای درست کردن ترکیب ژله و انار، باید ژله را طبق دستور ولی با نصف لیوان آب کمتر درست کنیم و در یخچال بگذاریم.

6- سپس وقتی کمی خودش را گرفت انار را به آن اضافه می‌کنیم و در فاصله یک ساعت دو سه بار هم می‌زنیم . کرم پاتیسیر را داخل تارت می‌ریزیم و بعد مخلوط انار و ژله را روی آن می‌ریزیم و در یخچال می‌گذاریم تا خودش را بگیرد. تارت انار آماده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.